Laptop of PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1234

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2002
Berichten
93
Omdat ik binnenkort ga beginnen met een nieuwe studie, moet ik programma's gaan draaien die niet op mijn huidige pc passen. Hiervoor moet ik dus een nieuwe pc of laptop aanschaffen. Zelf heb ik geen idee wat het handigste is, omdat ik aan mezelf twijfel of ik met die laptop ga slepen naar mijn studie.
Ik heb een redelijk zware pc/ laptop nodig, met sowieso 1024 mb.

Kan iemand me helpen, laptop/ pc ?

mvg,

Robert
 
als het niet noodzakelijk is om hem mee te nemen! Dan kan ik het je afraden om een laptop te nemen vooral qua geld. Want als je een zware laptop wilt hebben ben je al duur uit. Kijk maar is op verschillende websites:

www.alternate.nl
www.pccity.nl
www.gistron.nl

etc. etc.

Als je dan hetzelfde systeem qua laptop en computer bij elkaar legt zie je veel prijs verscheel. En je kan een pc makkelijk en goedkoop upgraden.

Maar wil je hem ook mee nemen, en heb je geen ruimte voor een gehele pc met alle draden etc. Dan kan je een laptop nemen.
 
Bedankt voor je hulp,

Ik kreeg al het idee dat het niet noodzakelijk was een laptop te hebben, dat ze op de studie zelf ook genoeg pc's hebben.
Vanuit de studie zelf hoor ik ook helemaal niets over een pc en/of laptop, omdat ze er volgens mij van uit gaan dat iedereen toch wel goede pc thuis heeft.
Ze hebben ook geen speciale laptop aanbieding, waaruit blijkt dat het niet noodzakelijk is.

Ik heb het aan een aantal mensen gevraagd, die zeiden dat het makkelijker was een laptop te hebben, omdat je dan je eigen documenten daar hebt, en geen gezeur met bezette pc's op de studie.

Iemand nog meer tips,.. waarom laptop, waarom pc..
 
Toch zou ik ook kiezen voor een laptop, inderdaad omdat je dan altijd je 'eigen' spullen er op hebt staan en wat ik ook nog vaak hoor van studerende jeugd is dat er nogal vaak pc's 'verdwijnen' van de kamer tijdens een weekend afwezigheid en de laptop nemen ze mee naar huis (waar ze dan ook alle spullen hebben om eventueel door te werken)

Maar waarom zo'n vreselijk 'zware' laptop, is dat nodig voor de studie of wil je hem ook als 'game-pc' gaan gebruiken?
 
Nou ja, een vreselijk zware.., ik moet programma's als Autocad draaien, die nu al aardig veel vragen..

Aangezien ik er dan ook wel aantal jaar mee wil doen, moet ik dus een vrij zware kopen, vooral veel geheugen.

En ik woon nog thuis, dus mijn pc staat gewoon veilig, maar ik had er in ieder geval niet aan gedacht.! dankje!

verder nog tips..
 
Wacht op een aanbieding bij de Lidl of de Aldi. Dan heb je voor een redelijke prijs een pc met alle toeters en bellen die er momenteel te koop zijn.
Service is daar ook goed geregeld.
 
als je alleen je eigen documenten moet hebben is een usb stick ook wat. Maar ik zelf vind het altijd fijn om achter mijn eigen pc te zitten, en niet achter een andere of publieke pc. Dat is dan wel weer een voordeel van een laptop
 
Tsja, het kost een paar centen maar de Dell XPS Gen2 schijnt op dit moment de rapste te zijn van allemaal (voor zolang als dat duurt natuurlijk)
 
Stel jezelf de vraag, hoe mobiel wil je zijn? En hoe noodzakelijk is het om je eigen laptop bij je te hebben?

Ikzelf zou ervoor kiezen om een pc te nemen, autocad bijvoorbeeld is niet echt handig op een 15" laptop scherm. Dan kan je op school wel een extern beeldscherm aansluiten, maar dan kan je evengoed van de hele pc daar gebruik maken.

Je eigen data kan je op een mobiele harde schijf of een USB stick zetten, met het geld dat je uitspaart voor een laptop kan dat makkelijk.

Een pc kan ook gestolen worden, maar een laptop hebben ze nog veel liever. En die laptop heb je ook lang niet altijd bij je.
 
Bedankt!

Heel erg veel bedankt voor de hulp,..

Ik heb de voordelen van een laptop hiermee eigenlijk bijna allemaal weggestreept. Eigen data is USB stick een goede oplossing..

Ik denk dat ik voor een goede pc ga, waar ik dan misschien ook wat langer mee kan doen..

Dan veranderd mijn vraag ook gelijk;

Heeft iemand tips betreffende aanschaf van desktop..
Merk, inhoud, winkel ?
 
Ik raad je aan om een processor te nemen die een tijdje mee kan (aangezien je die waarschijnlijk niet zelf zal gaan upgraden), maar niet de duurste. Een AMD 3000 ofzo. Verder kan je kiezen voor 512 Mb intern geheugen, dat kan je dan later upgraden, maar je kunt ook nu al 768 Mb of 1024 Mb geheugen nemen.
De harde schijf zou ik zeker niet te klein nemen, als je met autocad werkt heb je veel grote bestanden. Een harde schijf van 160 Gb lijkt me niet overdreven.
Verder zou ik er een DVD brander in laten zetten, zodat je ook altijd grote backups kunt maken.
Een beeldscherm van minimaal 17", maar voor autocad liefst 19" is aan te bevelen.
Een 250 Gb externe harde schijf (een usb stick houdt vaak op bij enkele Gb's waardoor je er niet echt veel dwg's op kunt zetten) kan je al voor 149,- euro krijgen, als hij aan de kleine kant moet zijn om mee te kunnen nemen kan je een 2,5" harde schijf nemen, sommige hebben geen externe voeding nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan