Laptop ontvangt geen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

HDN Bako

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Sinds vandaag draadloos netwerk ingesteld, ons netwerk bestaat uit een modem/router met daarachter een WRT54G linksys wireless router die is ingesteld als access point. dit alles is beveiligd met WPA.

Dit alles werkt probleemloos voor 4 van de 5 laptops in huis, echter die ene kan het netwerk niet ontvangen.

dat is een 2 jaar oude acer laptop met een apparte wireless netwerk kaart. als we met die laptop naar netwerken zoeken, dan staat de onze er niet tussen(ook een aantal van de buren niet, die de andere wel ontvangen)

hoe kan dit? en hoe is het op te lossen? zou het kunnen liggen aan de WPA beveiliging?

alvast bedankt!

Hoi,

Als je eerst de beveiliging op de router had ingesteld en naderhand de door jou bedoelde laptop alsnog in het netwerk wilt 'hangen', dan moet je:

1. óf handmatig de nodige gegevens invullen (SSID; WPA-encryptie ....)
2. of de beveiligingsopties nagaan en uitschakelen op de router; vervolgens de laptop connecten en hierna de beveiliging voor zowel router als laptop weer instellen.

Met name wanneer MAC-filtering op je router is ingeschakeld, zal de laptop niet in het netwerk kunnen.
Het hangt dus ook af, wat er allemaal in de setup van de router aan beveiliging is geregeld.

ik heb op dit laptop alles handmatig ingesteld. maar dan ontvangt hij gewoon nog steeds het netwerk niet. alleen mac filter weet ik niet precies hoe dat zit. maar daar heb ik niks bij ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan