laptop ontzettend traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suus1990

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
hoi,

ik weet niet of ik hier goed zit, want ik kon niet helemaal vinden waar ik mijn topic kon plaatsen.

sinds ik gister aruarose heb geprobeerd te downloaden (dat is een online gratis spelletje) loopt mijn laptop helemaal vast.
ik kan hierbij nog amper iets doen, bijvoorbeeld, ik kan mijn download map niet meer openen zonder dat mijn laptop ongeveer 5 minuten vastloopt.
ook spelletjes, internet website en msn doen er 5 tot 10 minuten over om geopend te worden en dan lopen ze weer vast.
als ik probeer MBAM te laten scannen of microsoft security essentials lopen deze ook vast.

kan ik op de een of andere manier deze download terugkeren en verwijderen zonder dat ik gigantische vastloop problemen krijg? ik ben geen computer techneut dus ik snap niet zoveel van dat gedoe. ook weet ik niet hoe ik mijn laptop in "safe mode" moet opstarten, want dat heb ik nog nooit gedaan, ookal hoor ik het wel overal om me heen.

nog een probleem wat ik heb is dat de laptop oververhit is volgens mij, als ik mijn hand erop leg. ik kreeg zon programma van mijn neef die de temperatuur meet en die zei dat het ongeveer 80 graden+ was. ik weet niet helemaal hoe ik dit moet oplossen, aangezien ik snel dingen kapot maak en mezelf niet echt vertrouw met de laptop openschroeven om hem schoon te maken.

edit 1: ook moet ik er nog bij vermelden dat voordat dit probleem begon, mijn laptop net de allerlaatste versie van updates van microsoft had geinstalleerd.

edit 2: als ik mijn taskmanager kijk valt mij op dat een programma 300.500 geheugen + gebruikt, genaamd MsMpEng.exe. ik zocht op het internet en dit blijkt te behoren aan microsoft security essentials. zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

ik zou graag willen weten hoe ik erachter kon komen wat er mis is met mijn laptop en of ik er iets aan kon doen.

alvast bedankt, suzanne

Laatst bewerkt:
500mb geheugen voor een virusscanner kan niet goed zijn. Hooguit wanneer gescand wordt. De veilige modus start je op door als de PC opstart op F8 te klikken. Je krijgt hier dan een aantal opstartopties waaronder Veilige Modus.

500mb geheugen voor een virusscanner kan niet goed zijn. Hooguit wanneer gescand wordt. De veilige modus start je op door als de PC opstart op F8 te klikken. Je krijgt hier dan een aantal opstartopties waaronder Veilige Modus.

Probeer dan ook gelijk je Security essentials te verwijderen. En misschien is het probleem dan verholpen.
TIP: Gebruik deze antivirus eens: http://www.cloudantivirus.com/nl/

Bijna helemaal web-based dus weinig belasting voor je pc/laptop

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan