laptop op 2 verschillende netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertas

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
110
Ik heb mijn laptop op het werk aangesloten op het interne netwerk, daarvoor alle instellingen gemaakt.
Als ik de laptop thuis wil aansluiten op @home breedband moet ik dan een tweede netwerkverbinding instellen of moet ik de gegevens van de werk netwerkverbinding gaan wijzigen?
Volgens mij zou je toch wel 2 verschillende netwerkverbindingen kunnen maken??
 
gaat zonder probleem, gewoon nieuwe verbinding aanmaken ....heb er hier zelf 4 verschillende op staan.
 
Je moet voor @home je computernaam wijzigen.. die is dus niet dezelfde als de werkgroepnaam die je op het werk gebruikt..
Ik krijg ook niet de optie om een extra netwerkverbinding toe te voegen..kennelijk doe ik ergens iets fout...maar waar?
 
Zit je op je werk in een domein of een werkgroep, dat maakt namelijk nog een vrij groot verschil.

Ik heb dan wel geen @home, maar ik heb gehoord dat ze eigenlijk vooral kijken naar je computernaam ... dus als je op je werk je computernaam mag aanpassen, dan kan je er zo meewerken ... moet je wel op beide locaties een ip-adres krijgen van de server, dus dhcp want anders moet je dat ook nog eens gaan wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan