Laptop op aux-uitgang cd-speler --> geluid uit 1 box

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeffp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Thuis heb ik mijn laptop aangesloten op de aux-uitgang van mijn stereoinstallatie. Heeft altijd prima gewerkt, tot een paar dagen terug.

Het geluid komt nu alleen nog uit de rechterbox. Beide boxen werken, want zodra ik op de stereo overschakel naar radio, cd of sd/usb werkt alles prima. Aan de geluidskaart in mijn laptop kan het ook niet liggen lijkt me; oordopjes werken weer wel. Rechts en links.

De kabel die van mijn laptop naar de stereo loopt heb ik al tevergeefs proberen te vervangen...

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Afhnakelijk van je geluidskaart zou je eens kunnen kijken onder start - configuratiescherm - geluid. Ik zeg "afhankelijk van je geluidskaart" omdat elke geluidskaart andere beheerssoftware kan hebben. Maar daar kun je eens kijken of de balans veranderd kan worden. Maar het kan ook aan de kabel liggen natuurlijk.

Thanks. Ik heb een macbookje, maar was vergeten te vermelden dat ik daar alles ook al gecontroleerd heb.

Het geluid is in balans, alle overige instellingen kloppen ook.

Het zou natuurlijk kunnen dat ook de tweede kabel die ik heb geprobeerd kapot is. Maar hoe groot is die kans? Ik kan wel even een nieuwe aanschaffen. Overigens werkt de aux-functie ook niet als ik het kabeltje op mijn mp3-speler aansluit. Ook dan: geluid uit één box.

Laatst bewerkt:
dan heb je waarschijnlijk het verkeerde draadje...
hoeveel zwarte ringen zitten er op de jack plug die in jouw laptop gaat? het moeten er 2 zijn, dan heb je stereo geluid (2 boxen)
als er maar 1 op zit dan is het mono dus 1 box.....
Bijlage:
1e foto mono
2e foto stereo

Bijlagen

• monojack.jpg
    monojack.jpg
    7 KB · Weergaven: 63
  • mini stereo.jpg
    mini stereo.jpg
    18,6 KB · Weergaven: 96
Status
Niet open voor verdere reacties.