Laptop op beeldbuis TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenvanZ

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo,
Ik wil om films te bekijken op de TV mijn laptop aan mijn beeldbuis TV koppelen. Is dit mogelijk? En zo ja: wat voor kabel heb ik daar voor nodig?
Bij voorbaat dank!
Maarten

Belangrijker is:
Welke aansluitingen heb je op je laptop?

En

Welke aansluitingen heeft je TV?

Ik sluit mijn laptop altijd aan op m'n tv met een S-video kabel en een audio 3,5 mm jack > 2 tulpstekkers (rood en wit), dus S-video kabel in de video uitgang op de laptop en in de S-video ingang op de tv en de audio kabel met de 3,5 mm jack in de hoofdtelefoon uitgang op de laptop en de rood/witte tulpstekkers in de audio ingang op de tv. Dan instellen dat het beeld wordt weergegeven via de tv (via het configuratiescherm) dan het goede kanaal kiezen op de tv, bij mij is het Front AV. Het werkt perfect!

Suc6

Ik heb de Sony VPCF11M1E, daar zit helaas geen S-video uitgang in. :(
Enig idee hoe dan te werken? Er zit in ieder geval wel VGA uitgang in, weet niet of ik daar iets mee kan?
Zou voor de rest eigenlijk niet weten hoe al die andere uitgangen heten :P

Ik zie inderdaad bij jou laptop 2 potentiële uitgangen namelijk:

HDMI en VGA

Weet jij toevallig wat voor aansluitingen je TV heeft, met een beetje geluk heb je een redelijk nieuw TV en heb je daar een HDMI-ingang

Anders geef je de serie nummer van je TV

Het is wat jammer de tv geen HDMI ingang heeft, ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat lukken met tv die slechts een Scart, S-video en een componenten aansluiting heeft. Terwijl laptop VGA en HDMI heeft.

Ik ben ten einde raad, suggesties van anderen kunnen je misschien helpen

Wufu,

En een kabel die van VGA naar Scart gaat, is dat misschien een optie? Of verminderd de beeldkwaliteit dan heel erg?

Dat zou mogelijk een mooie oplossing zijn :)
Ik had nog nooit eerder van een VGA naar SCART kabel gehoord.

Alleen VGA zal niet geluid door geven via de kabel naar de TV, daardoor zal je nog een kabel nodig hebben om geluid van de laptop door te brengen.

32pw9520_12_cow_.jpg

Ik zie op het onderste plaatje dat er ingang zijn voor audio (witte en rode)
ALLEEN ik weet niet of de tv beeld en audio tegelijk zal weergeven.

Enig idee hoe ik daar achter kan komen? Hoe heet zo'n kabeltje die ik voor dat geluid nodig heb?

Dus kort samengevat:
Ik kan films kijken op mijn tv door middel van een VGA to Scart-kabel voor het beeld, en voor het geluid heb ik tulpstekkertjes(rood-wit) nodig.
En dan zou ie het in principe moeten doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan