Laptop op HDMI ingang TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hoi,

Wat voor kabel heb ik nodig als ik mijn laptop wil aansluiten op mijn tv, waar een HDMI ingang opzit. De uitgang van mijn laptop is zo'n blauwe poort (ik weet niet hoe die heet).

suggesties?

bij voorbaat dank

"Blauwe poort" is een VGA aansluiting, als het goed is zit op de de TV ook één (onderdeel van de HDTV standaard).
Gebruik gewoon een VGA kabel is 3 to 12x goedkoper dan een HDMI kabel en geeft ook een prima beeld.

VGA signaal is analoog en HDMI is digitaal, zomaar een stekkertje om van het één het andere te maken is er m.i. niet.
Je hebt wel losse kastjes; http://www.extremetech.com/slideshow_viewer/0,1205,l=200528&s=1005&a=200523&po=10,00.asp
Je kan eventueel wel van VGA naar DVI en van DVI naar HDMI kabel proberen, maar geen idee of je dan beeld krijgt.
Ik vermoed dat je problemen krijgt om een DVI-A (VGA-DVI) aan een DVI-D (DVI-HDMI) te koppelen.
Alternatief is VGA naar Scart (geeft vermoedelijk een slechter beeld dan VGA2VGA) of VGA naar componenten, maar is allemaal duurder dan een simpele VGA kabel.

N.b. Je hebt ook nog een losse audio kabel nodig, mini-jack naar tulp (rood en wit) voor je geluid.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de snelle respons.

Ik heb geen VGA aansluiting op mijn tv, het is namelijk 1 van de weinige CRT tv's die een HDMI ingang heeft. (Philips PW9551). Het is dus geen LCD of plasma tv. Ik kan natuurlijk voor de VGA - Scart gaan.

mvg

Yell@

Ben benieuwd hoe dit afgelopen is, zat zelf ook aan tweedehands crt te denken om pc er ook op, hoeft niet zo scherp als op monitor maar zal beter zijn dan s-video op crt die ik nu heb, dingen zijn daar soms net niet op te lezen bijvoorbeeld.

Topics uit 2007 kunnen met rust gelaten worden. Bij deze een slot erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan