Laptop op je schoot gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rooz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
4
Hallo,

Ik heb laatst gelezen dat het gevaarlijk is om een laptop op je schoot te hebben vanwege dat je onvruchtbaar kan worden. Maar daar gaat mij niet om eigelnijk.... het gaat mij erom of het gevaarlijk is als een laptop heel heet wordt als die op je schoot ligt.

Groetjes, Rooz
 
Het ligt er maar aan of je brandwonden wilt hebben of niet.
Wat voor mij gevaarlijk kan zijn kan voor jou wel fijn zijn.
Zelf heb ik een soort bedsteun waar mijn laptop op staat zodat de lucht circulatie goed blijft.
Hierdoor komt de laptop niet op mijn benen te staat-rusten.
 
Het ligt er maar aan of je brandwonden wilt hebben of niet.
Wat voor mij gevaarlijk kan zijn kan voor jou wel fijn zijn.
Zelf heb ik een soort bedsteun waar mijn laptop op staat zodat de lucht circulatie goed blijft.
Hierdoor komt de laptop niet op mijn benen te staat-rusten.

Ik lig dan op bed met mijn laptop op de dekens op mijn schoot. Volgens mij wordt mijn laptop niet zó heet dat straks mijn dekens in de hens vliegen. Maar vroeg me af of het dus goed was voor m'n laptop als die zo heet wordt op de dekens..
 
zoals ik al type....
de luchtstroom zal dan niet echt je van het zijn.
Met een deken - dekbed ga je wel alle ventilatie openingen afsluiten van de laptop...nee dat kan niet goed zijn.
 
Ik zit altijd met m'n laptop op schoot.
Daar is het ook een laptop voor, anders kun je net zogoed achter een normale desktop zitten.

ALs je gewoon op de bank zit (niet met je benen tegen elkaar) blijven er zat ventilatie gaten aan de onderkant open voor een goede luchtstroom.

Met een deken daarin tegen sluit je alles af.
 
Nou, volgens mij is een laptop er niet helemaal voor gemaakt hem op je schoot te gebruiken. En dat je anders net zo goed een desktop kunt gebruiken, is wat mij betreft ook niet helemaal waar. Een desktop kun je namelijk niet zomaar even verplaatsen, terwijl je met een laptop buiten, boven of beneden kunt zitten en je hem overigens overal mee naartoe kan nemen.

Dat je er onvruchtbaar van kunt worden wist ik niet, maar dat het niet goed kan zijn voor de laptop lijkt me logisch. Zou er eventueel niet iets in kunnen branden van de hardware, zodra hij oververhit raakt (want in mijn geval is hij wel vaak oververhit geraakt toen ik hem nog telkens op mijn schoot zette)?
 
na heb je boven, beneden, buiten overal een tafel stoel staan?

Dat ontvruchtbaar verhaal is gewoon onzin. Want dan is in dat opzicht een mobieltje erger. Die bijna iedereen in z'n broekzak heeft zitten.

Hhet woord LAP in LAPtop betekent ook letterlijk schoot. Dus ja
 
Ja dat staat dus los van de laptop....

Het gaat om de warmte..maakt niet uit wat je op je schoot hebt als het maar warm is....

quote uit het stukje van nu.nl

Volgens de wetenschappers is alleen al een laptop op schoot nemen voldoende om de temperatuur van het scrotum met 2,1 graden Celsius te doen stijgen.
Dat komt ook omdat de dijen tegen elkaar gedrukt zijn om de laptop op zijn plaats te houden.
Als de computer wordt aangezet, schiet de temperatuur van het scrotum verder omhoog, met bijna 3 graden Celsius.

Zoals ik al typte, de warmte. En zit niet met de benen tegen elkaar voor de ventilatie gaatjes open te houden.
Als je dat doet wordt je laptop niet echt warm en ik weet niet hoe die gasten de laptop op schoot hebben.
maar als ik hem op schoot heb, hang het uiteinde bijna over m'n knieen, dus niet in de buurt van m'n scrotum.

edit: Gewoon gevalletje bangmakerij met onzin onderzoekjes.
 
Laatst bewerkt:
Ja, een laptop op je schoot is gevaarlijk ( je krijgt er klachten door zoals balpijn meestal aan 1 kant kan ook aan 2 kanten zijn) > Je kan vruchtbaarheidsproblemen krijgen !!!!!! een oplossing hiervoor die ik heb is : als je zo graag je laptop op je schoot wilt dan doe je er een kussen onder dat is dik genoeg om je te beschermen tegen de warmte (het is dus niet de straling) maar de warmte die de ballen aantasten waardoor er vruchtbaarheidsproblemen (kunnen) optreden. ** als 2e raad ik je aan een koeler te kopen voor je laptop of als je een goed budget heb koop je een laptop met i3 of i5 (neem een stille laptop met minimaal 500 watt voeding)
 
Laatst bewerkt:
iRater
Welkom op Helpmij :)
Als je de voorwaarden goed had gelezen weet je ook waarom dit topic nu gesloten is. :eek:
Succes op ons forum.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan