laptop op netvoeding - accu eruit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hoi,

Gelukkig geen probleem, maar wel een vraag. Heb een Fujitsu-Siemens Amilo7400 laptop met Centrino-M processor en lithiumaccu. Meestal gebruik ik hem gewoon thuis op netvoeding. Accu zit er altijd in en wordt dus als hij niet helemaal vol is, telkens bijgeladen tot vol. Schijnt bij lithium geen kwaad te kunnen. Nu hoorde ik dat je bij gebruik op netstroom de accu er beter uit kunt halen. Maar omdat de accu een deel van de bodemplaat is (geen apart klepje dus), zit ik dan met een gat. Niet echt handig. Ik kan proberen of er een klepje verkrijgbaar is om dit af te dekken, maar wil graag eerst weten of het werkelijk beter is de accu er uit te halen bij werken op netvoeding.

Laptop problem! accu!

Mijn accu zit net zoals elk ander persoon..
gewoon thuis op de netstroom terwijl mn accu gewoon word opgeladen! sinds een week laat mn accu maarop tot ong 48 procent en niet verder ook als ik hem de hele nacht aan laat staan ! het is een asus A4700K computer met een Lion accu assustek fabrikant..
kan iemand me helpen?
greetz
Theowz

Theo,

Jij hebt een totaal andere vraag. Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen vraag te plaatsen ipv "in te breken" in een ander topic

Geplaatst door cateyes
Hoi,

Gelukkig geen probleem, maar wel een vraag. Heb een Fujitsu-Siemens Amilo7400 laptop met Centrino-M processor en lithiumaccu. Meestal gebruik ik hem gewoon thuis op netvoeding. Accu zit er altijd in en wordt dus als hij niet helemaal vol is, telkens bijgeladen tot vol. Schijnt bij lithium geen kwaad te kunnen. Nu hoorde ik dat je bij gebruik op netstroom de accu er beter uit kunt halen. Maar omdat de accu een deel van de bodemplaat is (geen apart klepje dus), zit ik dan met een gat. Niet echt handig. Ik kan proberen of er een klepje verkrijgbaar is om dit af te dekken, maar wil graag eerst weten of het werkelijk beter is de accu er uit te halen bij werken op netvoeding.
Lees hier de meningen van andere Helpmijers. :)

uh, ja, en nog zo'n recente discussie ook, krap twee weken geleden....
Had nog wel eerdere topics doorgekeken, zoals altijd voor ik een vraag plaats, maar deze dus over het hoofd gezien, sorry.

Hoe dan ook, dit is precies wat ik weten wou, laat m'n accu dus mooi zitten.

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan