Laptop op netwerk krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
132
Mijn broertje heeft een laptop gekocht en deze moet nu toe gelaten worden op het draadloos netwerk. De mac adressen zijn geregistreerd en normaal gesproken moet er dan op de laptop een wachtwoord worden ingevoerd. Daar zit echter het probleem.

Bij mijn laptop en pc kwam er na het maken van de verbinding een venster waarin het wachtwoord moest worden ingevoerd. Bij de laptop van mijn broertje verschijnt er echter een venster waar in ook een gebruikersnaam en een domein naam moeten worden ingevoerd. Waar zou ik deze informatie vandaan kunnen halen? Want op geen een enkele pc of laptop op het netwerk hebben we ooit een gebruikersnaam moeten invoeren.

Ik heb geprobeerd de gebruikersnaam leeg te laten, en ook het mac adres was niet het correcte wachtwoord. Als domeinnaam heb ik de naam van het netwerk geprobeerd. Maar ook dat gaf niet het gewenste effect.
 
Is dat schermpje niet van je modem?
probeer eens admin 2x en wat voor een modem heb je?
 
Hoi !

Rechtsklikken op symbooltje rechtsonder van draadloos netwerk en kiezen voor: netwerken weergeven.

Zie je nu je eigen netwerk staan ?

Zo ja, daarop klikken en kiezen voor: verbinding maken.

Dat zal niet gaan, omdat je eerst in je router het mac-adres van de nieuwe laptop moet toevoegen.

Dus dat even doen op je andere PC, ww. invoeren en klaar !

Greetz,

Harry.
 
Mac adres was al toe gevoegd,
Maar het probleem is inmiddels opgelost,
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan