Laptop op TV aansluiten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rObiinnn

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo iedereen,

ik weet niet of ik in de goede rubriek plaats, maar mijn vraag luid alsvolgt..

Ik heb een Packerd Bell DOT_S.NL 310 / 10.1" laptop.
Hierop staan films die ik wil kijken op mijn tv.. (Samsung 5serie, Model; LE40B530P7WXXN)
Als ik deze aansluit met een normale VGA kabel krijg ik perfect beeld, alleen geen geluid. Heb ik geluid van de laptop zelf.
Nu heb ik een stekker gehaald, met aan de ene kant een 3.5"Jack aansluiten, en aan de andere kant 2 tulp aansluitingen.
Deze ingeplugd in zowel de laptop als in de tv kreeg ik nog steeds geen geluid.

Ik gebruik het programma VLC Mediaviewer om films te kijken.
De laptop heeft geen HDMI aansluiting dus ik kan geen HDMI kabel gebruiken om te proberen.
Heeft iemand ook dit probleem? Of heeft iemand een suggestie die kan helpen?
Zit het in de instellingen van de tv / laptop? Sluit ik het verkeerd aan? Moet ik andere kabels of whatever gebruiken?

Graag kijk ik uit naar antwoorden en suggesties!
Alvast bedankt.

kabeltje met aan beide zijde een 3.5"Jack stekker een in de tv en de andere in de laptop hoofdtelefoon aansluiting

Weet je dat zeker? Of is dat een vermoeden?
Ik zal het proberen. Heb deze kabel niet op voorraad. Zal hem een deze dagen halen.
Bedankt voor je snelle reactie.

Sorry dat wordt een nieuwe tv kopen, want alle websites waar ik op gezocht heb zeggen dat er geen audioin.
Je kunt je laptop niet via het tv geluid laten gaan, sluit het dan op een stereo toren aan.

groetjes

Zoals de persoon hierboven vermeldt klopt niet helemaal je hebt een line in line out kabel nodig en kan het wel die moet je even op het gat met deze naam doen: PC Audio DVI ofiets moet daar staan, je kan gewoon met je afstands bediening volume harder volume zachter een advies zet geluid van je laptop altijd op zijn harst.;)

Maakt niet uit hoe erin zit hij werkt van beide zeiden.

Ik heb de kabel even voor je gezocht:

cable.gif

P.S. Deze gebruik ik ook.

@helixon

Als een televisie geen geluids ingang heeft ben ik een boon. Het kan wel met de kabel die ik hier boven weergeef.

Laatst bewerkt:
Zoals de persoon hierboven vermeldt klopt niet helemaal je hebt een line in line out kabel nodig en kan het wel die moet je even op het gat met deze naam doen: PC Audio DVI ofiets moet daar staan, je kan gewoon met je afstands bediening volume harder volume zachter een advies zet geluid van je laptop altijd op zijn harst.;)

Maakt niet uit hoe erin zit hij werkt van beide zeiden.

Ik heb de kabel even voor je gezocht:

cable.gif

P.S. Deze gebruik ik ook.

@helixon

Als een televisie geen geluids ingang heeft ben ik een boon. Het kan wel met de kabel die ik hier boven weergeef.

Serieus? heb je de specs van de TV bekeken? Nou ik wel en wat schetst mijn verbazing dat de persoon in kwestie geen line-in heeft op zijn televisie!

hij kan wel een kabel in zijn line-out pluggen, maar daar hoor hij nog niks mee, en je kunt je geluidskaart in de televisie opblazen.

ik heb op Hardware.info gekeken en op tweakers.net en beide sites zeggen dat er geen audio-in aansluiting is, enkel een audio-out!

Groetjes

Laatst bewerkt:
Ik heb het anders een speciaal gat voor.

Ik wil het niet boos overkomen ofzo, maar heb jij ooit gehoord van een line out op laptop(dus de hoofdtelefoon uitgang) en dan op TV de PC/DVI Audio in(heb ik op mijn samsung LE32B450

Laatst bewerkt:
Ik zie net dat hij er staat: Het is deze: Samsung 5serie, Model; LE40B530P7WXXN ik zeg dat het kan omdat mijn televisie de 4serie is en die kan het ook.

Laatst bewerkt:
Ik heb al de reacties hierboven niet gelezen, maar ik heb dezelfde notebook
en je hebt de volgende 2 kabels nodig om beeld en geluid op je tv te krijgen

Voor geluid
3,5 mm jack aan beide kanten (kon niet zo 1,2,3 vinden) maar in de winkel hebben ze dat wel
of deze
https://dynabyte.nl/artikel/7114157..._RCA_Male_Plugs_-_Stereo_3.5_mm_Male_Plug,_2m

en voor het beeld moet je tv wel een vga uitgang hebben.
https://dynabyte.nl/artikel/7114066/Hama_VGA-verlengkabel_1,8m

laat me weten of het is gelukt

Sorry Mcjack die kabels heeft hij beide al, maar ik weet het nu al de oplossing bedankt dat ik de kabels kon zien.

Je moet dit doen:

die jack 3.5MM kabel de splitted kant moet in de TV waarbij de zwarte in het wit gat moet en de rode in het rode gat en die single kabel moet in de hoofdtelefoon uitgang.

De vga wijst zich eigenlijk vanzelf.

kijk wel even boven de gaten niet dat je ze in de component duwt dan doet hij nog niks.

Laatst bewerkt:
Als eerst wil ik iedereen enorm bedanken voor jullie hulp!

Ik kan dan ook zeggen dat het me gelukt is.
Ik ben naar de markt geweest en heb me daar voor 2 euro een kabel gehaald met aan beide kanten een 3.5" jack.
Deze aangesloten op de laptop en in de Audio In van de tv en ik had zowaar geluid!

Dus iedereen, bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan