Laptop op TV maar geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kingiej

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo, ik ben hier niet nieuw en heb meteen al een vraag.
Ik heb vandaag een nieuwe TV gekocht, de Samsung LE26R71. Deze heb ik nu ook aangesloten op mijn laptop (om hem als beeldscherm te gebruiken). Dit heb ik gedaan met een Monitor/VGA connection kabel en voor het geluid een verbinding cinch (? :P). De TV geeft het beeld perfect weer, maar er zit geen geluid bij. Ik doe die ene kabel van die cinch gewoon in mijn koptelefoon aansluiting (van de laptop) en die 2 andere in de TV.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

(Laptop: Acer Aspire 1350, Ati Radeon 9200)

Sluit je hem wel aan op de audio ingang? achter zitten meestal de uitgangen, en voor de ingangen.
Je kunt ook een scartverloop er voor gebruiken, s-video en audio in.

images
istockphoto_90240_yellow_cinch_end.jpg

Links is minijack, midden de audio kanten met een cinch stekker, ook wel tulp stekker (rood en wit) en recht de video cinch stekker (geel).
Voor het beeld gebruik je over het algemeen de 'gele' (pc en tv kant), geluid gaat via de minijack (koptelefoon/boxen, pc kant) naar rood en wit cinch stekker (tv). Afhankelijk van de TV kan je deze drie, geel rood en wit direct aansluiten of via een verloop stuk naar scart over laten gaan en dan aansluiten.

11949.jpg

Update: let op, onder tussen zijn een aantal van de afbeeldingen niet meer zichtbaar.

Laatst bewerkt:
ipv die gele kabel gebruik ik een VGA kabel, die werkt gewoon goed. Maar ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, en het werkt niet. Ik maak vanmiddag wel even een foto.

Zo is het zonder kabels:
dsc01531in7.jpg

En zo met het kabel voor het beeld en gewoon tv kabel:
dsc01534fo8.jpg

Waar moet ik nou het geluid in doen?

Laatst bewerkt:
Bij de A/V in, maar dan zul je ook het desbetreffende kanaal moeten kiezen, en denk dan niet dat je beeld hebt, daar is die s-video ingang voor bedoeld, nu heb je denkelijk alleen beeld, en het geluid gaat dan via de pc, oftewel, je gebruikt hem nu als monitor, of je moet de digital audio gaan gebruiken, dan zal het wel werken, dat is een pc audio in.

Staat er niets over in de handleiding?

N.b. de stekker ingang naast de VGA aansluiting, is dat een gewone minijack?
In dat geval kan je ook een minijack naar minijack kabel gebruiken.
L001103.jpg

Die naast de VGA is volgensmij gewoon minijack ja (er past gewoon een plug van hoofdtelefoon in (je krijgt dan geen geluid, maar dat betekend toch dat het minijack is?)). En die audio kabel via AV in werkt niet...
Mja, ik ga morgen wel die audiokabel terugbrengen en dan zo'n mini-to-mini kabel proberen.

Dat je geen geluid krijgt op de koptelefoon lijkt me logisch, het is een ingang en geen uitgang.

Grote kans dat je met mini naar mini krijgt wat je wilt.
N.b. je kan de audio uitgang van je PC/laptop natuurlijk ook naar je audio set doen. Daar komt vermoedelijk een beter geluid uit dan uit de TV boxen.

ik heb net een minijack aangesloten op mijn koptelefoon ingang van de laptop
En achter in mijn tv ook in de koptelefoon uitgang
Prima geluid en mijn home sinema set zit ook achter de tv
En daar heb ik nu ook geluid als ik hem op de aux zet

Ik het trouwens een Samsung tv en een asus laptop

Laatst bewerkt:
Bericht is als jaren oud, maar je hebt het ook over een 'koptelefoon ingang' op je laptop, dat gaat gewoon niet werken en als het wel werkt is het niet de ingang...
Geluid (uit van de PC/laptop) naar een koptelefoon sluit je altijd aan op een uitgang, geluid in gebruik je voor een microfoon...

Verder is het niet duidelijk wat nu je vraag/probleem is, als een lopend bericht zo oud is het netter om gewoon een nieuwe vraag voor je zelf aan te maken ipv verder te gaan in een bericht dat eigenlijk als gesloten gezien kan worden.

Laatst bewerkt:
@withaar

Lees dit eens door.

Voortaan de meld misbruik knop gebruiken.

Deze gaat idd op slot.

Jackall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan