Laptop op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Ik heb 1 en ander gelezen hier.
De laptop van mijn moede is ineens ook op zwart scherm gesprongen.
Als ze hem schuin houdt of een lamp erop zet ziet ze een beetje windows gewoon weer.
Dus ik zei al meteen het is de blacklight wat denk ik kapot zal zijn.

Nu las ik hierzo ergens dat het ook de inverterboard kon zijn.
Wat is een inverterboard en kan je deze makkelijk zelf vervangen?

Ook las ik dat het stripje achter het lcd zelf vervangen zou kunnen worden (blacklight stripje)
Maar hoe weet ik nu zeker wat ik moet vervangen, de inverter of de blacklight??

Heeft iemand hier een idee over?

Als je de klep open maakt van de laptop zie je:

1 het stripje (INVERTER).
2 het gehele scherm
3 eventueel wifi antenne

Je moet het stripje vervangen(INVERTER)
Ik weet niet wat mensen allemaal in een ander topic zeggen met het zelfde probleem met lampen en dergelijke vevangen.Zijn misschien in de war met een projectie tv of beamer

INVERTER zorgt voor de op helderingen van de pixels.
Als dit niet gebeurt moet je de INVERTER vervangen.

Is er sprake van een barst of een dode pixel moet je het gehele scherm vervangen.

succes

ok dus de inverter moet vervangen worden (dat stipje wat in het scherm zit)

Kan ik het scherm makkelijk zelf open maken of moet ik de laptop zelf eerst openen ervoor. (Packerd Bell notebook)

Als het goed is zitten aan de kant waar je tegen aan kijkt (schermkant dus)
Rond op schroefjes deze moet je los halen.(misschien zitten er nog rubbertjes op)

Dan kan je het lijstje eraf halen. zie je het stripje zo zitten.

succes

Ik zal het eens proberen volgende keer bij mijn ouders.
De ham vraag is natuurlijk wel waar kan je dan het reserve onderdeel krijgen? die blacklight? krijg je dat bij een gewone computer zaak of moet je dat speciaal van dat merk bestellen?

Ik denk dat ze bij die computerzaak dat voor je bestellen...

Ik zal het eens proberen volgende keer bij mijn ouders.
De ham vraag is natuurlijk wel waar kan je dan het reserve onderdeel krijgen? die blacklight? krijg je dat bij een gewone computer zaak of moet je dat speciaal van dat merk bestellen?

Je bedoelt vast de backlight ipv blacklight neem ik aan... anders krijg je zo'n fijne discolamp die niet echt past :cool:

hey even kijken wat voor spare nummer er op staat en vervolgens in google invullen.
Dan komt er hoop ik wel wat voor je te voorschijn. Andere merken gebruiken soms ook het zelfde type.(na te trekken door sparepart nr.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan