Laptop opnieuw instaleren!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

saffier1990

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hallo ik heb hier een HP series hstnn-105c laptop, het is al een wat oudere laptop.
Deze laptop is gecrashed en mij werd gevraagd of ik hem opnieuw wilde instaleren.
Dus ik doe er een XP cd in en alles lijkt goed te gaan, schijf leeg gegooid, dus clean install, files worden gekopieerd... Daarna reboot hij en zou de windows instalatie verder moeten gaan. Maar dat doet hij dus niet. Hij reboot en loopt vast op het scherm: druk een knop om te booten van CD...

Ik heb al een boel geprobeerd, maar het wil mij echt niet lukken. Mijn enigste idee is nu nog om de bios te resetten, maar ik heb totaal geen verstand van laptops, dus dat word een moeilijk verhaal...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Grtjs Saphira

Bios resetten? Waarom dan?
Wat voor soort hdd zit er in de laptop, een IDE of Sata?

na zo'n herstart bij en XP install zou ie van de hd moeten booten. Wellicht dat in de bios iets ingesteld moet worden zodat je kunt kiezen of ie van de HD of van de CD wilt booten. Vaak is dat overigens de F12-knop tijden het booten van de laptop. Goed, kijk eerst ens even in de bios of daar wat settings zijn voor de boot-volgorde.

Wat je ook zou kunnen proberen is bij de herstart van de XP install om snel even de installatie Cd te verwijden, zodat ie wel van de HD moet booten. Dan wel, als ie opstart van de HD, weer gelijk de CD terug stoppen, want de XP install heeft die CD nog wel nodig.

Laatst bewerkt:
uhh ja goeie vraag, ik weet niet waar ik dat kan vinden, het staat niet bij systeem informatie in de BIOS of het IDE of Sata is...

Jawel, dat kun je wel in het bios zien.
Als het namelijk een sata betreft is je probleem nagenoeg opgelost, je moet dan even de sata drivers downloaden en tijdens het booten met de Windows CD op F6 drukken, dan kun je de satadrivers installeren waarna de installatie van Windows wel goed doorloopt.