Laptop opnieuw installeren met updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Mijn laptop is bijna 4 jaar oud en zeer intensief gebruikt. Hierdoor is deze traag geworden. Nu denk ik er over om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen m.b.v. een recovery-partitie. Ik zit alleen met het volgende. Wanneer ik terug ga naar de fabrieksinstellingen moet ik natuurlijk ook alle updates van Windows opnieuw installeren die sinds 2010 zijn uitgegeven. Dat gaat volgens mij een tijdje duren. Mijn vraag: is er een mogelijkheid om deze updates in één keer met een Service Pack o.i.d. te installeren i.p.v. allemaal afzonderlijk?

Groet,
Anton

Als jouw machine niet met SP1 is afgeleverd -en die kans is zeer wel aanwezig, omdat SP1 rond de zomer van 2010 is uitgebracht- dan kun je nu al met een willekeurige machine bij Microsoft SP1 downloaden en later op de oude machine installeren nadat je de recovery hebt uitgevoerd.
1 welgemeend advies wil ik je nu al meegeven : zorg ervoor dat je de machine niet aan het internet hebt hangen alvoprens je SP1 hebt geïnstalleerd.
Je wint er tijd mee, maar alle updates van daarna zal je toch in clusters binnen moeten halen door uitputtend naar het Windows update centrum te gaan. Reken op een paar honderd (!) updates en (relatief) vele uren download -en installatietijd, zeker op een wat tragere machine met een processor +/- 2.0 of < 2.0 Ghz.

Laatst bewerkt:
gast0225,

Dank voor het antwoord en je tip! Zal er rekening mee houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan