Laptop opnieuw 'installeren'

Status
Niet open voor verdere reacties.

lauwrt

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo,

Ik zou graag mijn laptop opnieuw willen 'installeren', maar ik kwam tot de ontdekking dat er niet zo'n CDtje bij de laptop zat ..
Hoe moet ik dit doen?

Alvast bedankt.

Ik zou zeggen ga wat rondvragen of vrienden/familie/kennis zo'n CD heeft van XP/Vista of wat je ook moet hebben. Moet je alleen niet vergeten om eerst alles wat je wil bewaren van bijv bestanden te backuppen op externe HDD of CD/DVD. Externe HDD is wel makkelijker

Ja ik heb er de ballen verstand van :o
Het schijnt dat je zo'n back up moest maken inderdaad .. maar dat is blijkbaar niet gedaan..
Wat voor info heb je verder nodig?

Bij sommige zit er al standaard een recovery- dvd bij, maar bij sommige laptops moet je die als je de laptop gaat installeren op het begin zelf nog een recovery dvd maken, meestal word dan een melding gegeven. Die recovery DVD is voor als je pc crasht of als je hem helemaal wilt ''resetten'' als je snapt wat ik bedoel, dat is wat jij nu wil gaan doen zover ik heb begrepen. Maar als je dat niet hebt, kun je eens gaan rondvragen bij vrienden/familie/bekenden/.... voor een cd waar het OS opstaat. Is dan wel geen recovery. Je moet dan wel alles backuppen want je bent alles kwijt. moet ook eerst alles opieuw instellen. Afhankelijk van je laptop gaat dit gemiddelt een uurtje of 5 duren denk ik met het nieuwe OS te installeren en alle drivers te zoeken+installeren ;). Maar als je dit nooit hebt gedaan kun je dit beter laten doen door iemand die dit al eens eerder heeft gedaan ;)

Ik zou zeggen ga wat rondvragen of vrienden/familie/kennis zo'n CD heeft van XP/Vista of wat je ook moet hebben. Moet je alleen niet vergeten om eerst alles wat je wil bewaren van bijv bestanden te backuppen op externe HDD of CD/DVD. Externe HDD is wel makkelijker

Hoi,
Zal die wel de zelfde os versie moeten hebben anders gaat het niet lukken met activeren als hij de code nog mocht hebben.

Maar als ik vragen mag waarom opnieuw installeren?

Modag

meestal zit er al een key bij de cd als het de originele cd is met licentie :P

als je geen originele cd hebt vaak niet, moet je die ergens anders overschrijven o.i.d.:P (geen ervaring mee hoor(A))

jaah meestal klopt, want bij gedownloade versies zit er vaak geen key bij ;)

Hij valt niet bij je.....:D

Je zegt zelf dat er meestal een key zit bij een orginele versie.
Het gebruik van het woord "meestal" is dan niet op zijn plaats...Er zit altijd een key bij een orginele versie.

En uit verhaal van de ts ta halen is er wel een key maar geen cd

Ooh ja als je het zo bedoelt dan is meestal niet op zijn plaats nee.
Maar de ts kan toch ook een versie downloaden (is wel illegaal maar als je er niet veel geld aan uit wilt geven en niemand anders van bekenden heeft een cd is dat wel een optie ;))

Downloaden of lenen zijn de 2 opties ja......

Indien de ts er zeker van is dat er geen mogelijkheid meer is tot een recovery...
Zoals al eerder aangegeven in het topic.

hij kan moeilijk nu nog een recovery dvd gaan maken al alles er nu al opstaat want daar heeft ie dan weinig aan :P. @TS: wat voor merk en type laptop heb je?

Hoi,

Heren volgens mij is het niet van belang of de geleende versie een eigen code heeft want die zal in gebruik zijn door degene waarvan hij die geleend hebt dus zal hij via zijn eigen code moeten activeren daarom zal het z'n zelfde versie moeten zijn naar mijn idee tenminste .
Maat laten we even op de ts-er wachten met zijn antwoord.

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan