Laptop opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het opnieuw installeren van mijn laptop. De laatste keer dat ik dit gedaan heb is al een tijdje geleden (pc).
Is er een handig lijstje van wat er allemaal "het beste"is om te installeren?

bv: ik installeerde altijd: AVG Free, CCleaner, PDFreader etc.

Kan iemand mij vertellen die een beetje op de hoogte is, wat op dit moment beste gratis virusscanner is? Een vergelijkbaar programma als CCleaner? En waar ik het makkelijkste al mijn drivers kan halen?
En is er misschien nog andere belangrijke software?

Windows versie: 7 professional 64 bit
Laptop: Asus K53SV
i7 processor 2630QM
Geforce GT 540m 2gb
6gb werkgeheugen
500gb hardeschijf

Alvast hartstikke bedankt!

mvg
Joost

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zelf gebruik ik MSE(Microsoft Security Essentials)als anti-virus. Het is geen veel eisent programma voor je systeem. Misschien een office pakket is een handig pakket.

Waarom gebruik je de recovery-partitie/CD niet? Hiermee wordt jouw laptop net als ie bij aankoop was, en alle drivers zijn al geïnstalleerd.

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties!

@geengezeik. CCleaner komt er dus op, AVG ook, en bedankt voor de grafische driver!
@Nicj56. Ik ken deze niet, echter ben ik niet zo'n fan van de microsoft eigen software:confused:
@bassie9. Omdat de recovery cd helemaal vol staat met reclame meuk, dit hoef ik allemaal niet, ik wil clean instal. En deze is vanuit school gratis op te halen ;):thumb:
@mumzel. Oke Foxit Reader komt erop

@ allemaal, beetje vaag die website van asus, moet je allemaal drivers los downloaden... nouja dan maar een aantal instaleren, want nu heb ik niet eens internet op mijn laptop

edit... een video driver van 200 mb?? wtf

gr

Joost

Laatst bewerkt:
Beetje raar, Ik moet eerst intel HD graphics installeren, voordat ik mijn grafischekaart driver kan installeren?

edit: Ik heb hem nu helemaal geinstalleerd, maar nu geeft CCleaner aan dat ik gebruik maak van Intel HD Graphics Family, terwijl ik net de nieuwe driver geinstalleerd heb voor de GT540M2GB kaart??? Is dit wel goed??

Laatst bewerkt:
Je intel HD graphics card wordt gebruik bij lichtere toepassingen zoals Internet Explorer, wanneer je bijvoorbeeld gaat gamen zal hij automatische overslaan op je nVidia kaart. Wat zegt apparaatbeheer erover, als er geen uitroepteken bij staat is alles in orde en werkt het zoals ik heb gezegd. Heb zelf ook een Asus laptop, en werkt op exact dezelfde manier.

En inderdaad, de drivers voor je draadloze netwerk kaart etc. zou je allemaal los moeten downloaden. Als je hier hulp bij nodig hebt, geef maar een gil.

Laatst bewerkt:
@ geengezeik,

Oke bedankt! er staat geen uitroepteken dus het zal allemaal wel goed zijn. Alles goed nu, behalve touchpad.. werkt wel, maar bv scrollen en zoomen werkt niet. Driver opgezocht op ASUS site, precies mijn gegevens ingevuld (zelfs een keer met product ID geprobeerd), maar wanneer ik touchpad driver download, zegt hij dat deze touchpad niet in mijn laptop zit.

gr

Wordt je touchpad wel in apparaatbeheer weergeven? Is je type laptop trouwens: K53SV in plaats van K35SV?

Laatst bewerkt:
apparaatbeheer:

Muizen en andere aanwijsapparatuur: PS/2-compatibele muis
toetsenbord Ps/2-toetsenbord

?

Ook bij windows classificatie komt nu te staan dat ik gebruik maak van de intel gephics kaart: vandaar ook het lage cijfer 5.1 Weet je zeker dat dit goed is? hier zou hij toch gewoon moeten zien dat er een goede graka in zit?

Kan je even een screenshotje maken van je apparaatbeheer? Dan kijk ik even met je mee.

Laatst bewerkt:
apparaatbeheer.png printscreen apparaatbeheer

Edit: Ja mijn type laptop is K53SV

Laatst bewerkt:
http://dlm3cdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/Touchpad/Elantech/Touchpad_Elantech_Win7_64_Z8053.zip Download deze touchpad driver is. Verder is je grafischekaart in orde. Een manier om dit te testen is: http://www.geeks3d.com/20120416/fur...l-benchmark-nvidia-geforce-gtx680-amd-radeon/ en laat hem 1 minuut draaien. Als er in de hoek staat dat hij op: GT 540m draait hoef je je geen zorgen te maken.

Instellingen furmark 3D kan je zetten op:
Resolutie: 1024x768
AA: 2x
Als je het heb ingesteld kan je klikken op Burn in Test.

Dit zal zwaar genoeg moeten zijn.

Hallo geengezeik,

Ik heb de test gerunt, en er staat inderdaad GT540M prima dus (na ongeveer 50 seconden wordt de temperatuur dan wel 70 graden!! met jou instellingen)

heb ook je driver geprobeerd, maar zelfde probleem (zie bijlage)

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    102,1 KB · Weergaven: 39
Een laptop is niet gemaakt om op te gamen etc. Een laptop is een klein compact ding, en krijgt weinig lucht, waardoor het meer warmte produceert dan in een normale computerkast. Nu mogen grafischekaarten over het algemeen wat warmer worden dan processoren. Hoelang heb je de laptop al, misschien is schoon maken binnenin. Maar maak je over het algemeen geen zorgen. Mijn Asus laptop is een week oud, en produceert ongeveer evenveel warmte.

Laatst bewerkt:
Oke prima,
Maar helaas nog steeds geen touchpad driver:(
ach misschien loop ik er wel een keer tegen aan...

Wat betreft je Touchpad:

Ga naar Start > Kies voor klassieke weergaven > Klik op "muis" > Kijk bij het tabje hardware, wat voor naam wordt daar weergeven? Unplug wel je USB muis, als je er een in hebt zitten.

Naam: PS/2-compatibele muis, Type: Muizen en andere aanwijsapparaten

Weinig informatief dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan