laptop opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
hallo Sinds kort heb ik problemen met het opstarten van mijn PC. Eigenlijk is dat gebeurt sinds ik een experne hardeschijf heb aangesloten ( WD Passport).
Inmiddels is hij losgekoppeld en blijf ik opstartproblemen houden. In eerste instantie gaf de Laptop een foutmelding in de trend van media test Failure om vervolgens de laptop weer op de starten en dat ging een tijdje zo door. Veilige modus lukte dus ook niet. Na wat zoekwerk op mijn Ipad kwam ik iets tegen van bios met een netwerk verhaal. Inmiddels start ik de laptop op vanaf cd en dat gaat meestal wel goed. Vandaag deed hij het ook met CD niet goed. Vervolgens in de Bios gekeken in de Boot en daar stond helemaal niets vermeld. Via standaard instellingen teruggezet en de CD weer op 1 gezet Vervolgens weer opgestart via de CD en toen ging het weer goed.
maar opstarten vanaf harde schijf lukt het niet meer.
Wie kan mij helpen? Want het moet ook zonder CD kunnen.

Ik hoor graag van jullie

Hoe oud is de harde schijf van de computer? Hij kan natuurlijk kapot zijn...

Laptop is bijna 3 jaar oud.
Maar ik weet niet of het wat uitmaakt maar als het opstarten wel goed gaat ( via CD) dan draait de laptop ook zonder problemen.Ik neem aan dat dat niet zonder problemen kan als de harde schijf zijn langste tijd heeft gehad.

Weet je hoe je een usb-stick bootable moet maken, of heb je een linux-cd? Als je een linux-cd hebt, probeer dan daar mee op te starten en dan iets op de harde schijf te zetten. Als je die niet hebt, dan moet je een usb-stick bootable maken door 'm eerst te formateren met HP disk format Utility, en daarna met Unetbootin er bijvoorbeeld Ubuntu op te zetten en dan op te starten.

hallo ,

Nee ik weet niet hoe dat moet en ik heb ook geen linux CD
en usb stick heb ik wel dus dat is geen probleem. Wat moet ik dan nu precies doen?
Ik lees het graag

Als eerste moet je alle bestanden van je USB stick afhalen, want als je dit doet, worden alle bestanden verwijderd. Hier kan je de benodigde programma´s downloaden. Ik wist niet welke van de 2 HP programma´s ik moest hebben, dus heb ik ze allebei maar geupload.

Steek je usb-stick in je pc en haal de bestanden eraf;
Pak het bestand uit en voer HPUSBFW uit;
Selecteer je USB-stick en druk op start, hij gaat nu formatteren;
Als hij klaar is, open je het programma Unetbootin, en selecteer dan Linux Mint, zet een vinkje voor "toon alle schijven", selecteer je usb en druk op OK. Als hij nu klaar is kan je op (bijna) dezelfde manier opstarten als met een cd, wijzig nu alleen in de bios dat de USB "harde schijf" bovenaan staat bij de harde schijven en dat de pc daarvanaf als eerste moet opstarten. Probeer dan iets naar harde schijf te kopieren, als dat niet lukt, is hij kapot.

Ik ga het vanavond proberen.
Misschien ene stommer vraag. Waarom moet ik bestanden op een usb schijf zetten om die vervolgens in de pc te stoppen en de bestanden eraf te halen ?

Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ik hou je op de hoogte

Eh, je hoeft niets op die usb stick te zetten: je moet alleen alle spullen van je usb die je wil bewaren op je pc zetten, en de bestandjes die je moet downloaden uitvoeren, die hoef je niet op je usb te zetten.

Laatst bewerkt:
Sorry, de FBI heeft de servers in Australië (klinkt enigszins raar, toch?) in beslag genomen. Hier en hier kan je het downloaden.

Hallo hier ben ik weer.
Ik heb de bestanden gedownload en de computer opnieuw opgestart vanaf de USB.
Vervolgens kreeg ik een blauw scherm wat te vergelijke was met het opnieuw installeren van Windows. Uiteindelijk kwam hij met de onderstaande melding zie bijlage
foto(1).jpg

Wat moet ik nu verder doen.
PC weer laten opstarten vanaf CD en dat gat weer helemaal goed.

Het lijkt er op dat je nog niet van USB opstart, weet je zeker dat je de USB bovenaan hebt gezet in de bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan