Laptop overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

funpret

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Berichten
89
Hoi,

Ik wil graag mijn laptop overclocken.

Mijn laptop heeft een Intel Atom CPU (2x) @1.66 Ghz
Ik vraag me af of ik hem kan overclocken (zo veilig mogelijk) naar 2 Ghz.
Is dit mogelijk of gewoon een nieuwe laptop aanschaffen?
 
Ik heb zelf ook een netbook met een Intel Atom N455 @ 1,66 GHz. Die was eerst ook traag. Overclocken is geen oplossing. De koeling is daarvoor niet toereikend. Ik adviseer je om het RAM geheugen te upgraden naar 2GB. Dat geeft een grote prestatiewinst. Geef eerst even de specs van je netbook. Dan kunnen we controleren of dat mogelijk is.
 
tja ik zal het niet doen als ik jouw was. Gewoon een nieuwe kopen als je echt een snelle wil
 
@martijn098, dat vind ik nou geen oplossing.
 
Tja, hij heeft wel gelijk...
Een laptop overclocken is nou eenmaal niet mogelijk, of het nou in de bios wel of niet mogelijk is, er is niet genoeg koeling voor de extra hitte.
Uitzondering hierop zijn de desktop-replacements, een soort dikke, zware en vooral zeer dure laptops met normale desktop CPU's.
Dus ja, je kan kiezen tussen upgraden van geheugen, eventueel een SSD erin of een nieuwe laptop...
 
laat eerst eens weten wat je hiermee wilt bereiken wat is het doel?
 
Ik zou heel gewoon mijn pc willen versnellen om Minecraft deftig te kunnen spelen. :p
 
Ik denk niet dat je Minecraft op een netbook kan gaan spelen. Koop dan gewoon een computer met een goede videokaart.
 
Minecraft is geen belastend spel voor je videokaart maar eerder voor je processor, ook moet je niet veel verwachten van een netbook kwa games.

Mvg Daniël
 
werkgeheugen uitbreiden zal minecraft niet beter doen draaien daar voor is je cpu te traag
 
voor mc is een laptop cpu echt niet genoeg ik heb een dual core i5 2.3 ghz en ik kan mc ook niet aan op mn laptop zonder lagg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan