Laptop overhit, valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn laptop wat begon ongeveer een maandje nadat ik 'm gekocht had vorig jaar september.

Ik heb de Compaq Presario V6000 (V6314EA) notebook.

Toen er nog windows vista op mijn laptop stond, viel hij regelmatig uit. Alleen als ik mijn stroom schema op Energiebesparing zette viel hij niet uit, maar dit ging dan wel ten koste van de systeemprestaties.

Nu heb ik Windows XP professional op mijn laptop gezet, en het probleem was een week weg. Maar nu valt hij gewoon weer uit, het maakt niet uit op welk stroomschema ik hem zet.

Ik gebruik mijn laptop weleens intensief, ik converteer vaak .avi bestanden met het programma ConvertXtoDvd en alleen dan valt mijn laptop uit.

Het probleem doet zich dus alleen voor als ik ConvertXtoDvd gebruik.

Ik heb vandaag geprobeerd mijn BIOS settings terug te zetten naar standaard (default) en toen deed mijn Windows het niet meer (blue screen of death). In mijn bios zie ik ook nergens een setting voor de temperatuur (fans).

Ik ben dus ten einde raad, en daarom stel ik hier mijn vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

julian.

Als je converteert dan gaat je processor heel erg werken en wordt ie dus tewarm en valt ie uit.

Als je hem pas 1 maand heb zal ik je echt aanraden terug naar de winkel tegaan!

Misschien kan je eens kijken of er veel stof in je laptop zit.

dat is niet aan te raden als je het nog nooit gedaan hebt
ik zal gewoon terug gaan naar de winkel;)

Jah inderdaad ben ik vergeten er bij te zetten.
En onthou altijd

ALS JE LAPTOP/PC OPSCHROEFT VERVALT JE GARANTIE!!

Ik wil er nog iets bij zeggen, mijn laptop begint alleen een heel hard geluid te maken als ik de stroomstekker erin doe. Als ik op dat moment met convertxtodvd aan het converteren ben valt ie uit na ongeveer 1 minuut.

Dus als ik op accu met convertxtodvd bezig ben, dan valt ie niet uit.

Oke, niemand weet dus een antwoord op mijn vraag.

Is er een programmaatje, waarmee je het stroomverbruik van je laptop kunt beinvloeden?

Toen ik nog Vista had, had ik de mogelijk om het stroom schema op 'Energiebesparing' te zetten. Nu kan dat niet meer, het maakt niet uit op welk stroomschema ik mijn laptop zet. Hij valt altijd uit.

Is er dus een programma (naast speedfan, snap daar niks van) waarmee ik op een andere manier het stroomverbruik van mijn laptop op een zeer laag pitje kan zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan