Laptop overklokken naar juiste snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

wenmart20

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb enig tijd geleden een laptop gekocht
van het merk Clevo 5600p.

Nu hebben wij een virus gehad waardoor de klok-snelheid
is terug gezet, kan dit? JA DAT KAN :shocked:

De laptop is aanzienlijk langzamer geworden wat erg jammer is
Nu zit er ook nog eens zo'n bios in waar je niet kunt overklokken
in de Bios...en moet ik hiervoor ook in de bios zoeken???

Ik wil hem graag terug klokken naar 2,4ghz in windows want:

Als ik de computer opstart geeft ie aan dat het een P4 2,4Ghz is
bij systeemeigenschappen in windows-xp of vista maakt niet uit
welke Os-systeem ik gebruik geeft ie P4 2,4ghz aan, kloksnelheid 1,8Ghz

Hoe krijg ik nu de kloksnelheid weer op 2,4Ghz???

Alvast bedankt

Hier zijn de specificaties

Fabrikant : Windows Ultimate Edition v3.02
Bios: Phoenix Technologies v6.00
Moederbord : Intel Sheeks - Northwood/Brookdale Customer Reference Board
Chipset : Intel i845MP
Processor : Intel Pentium 4 @ 2400 MHz
KLOKSNELHEID: 1.80Ghz , 512MB ram
Fysiek Geheugen : 512 MB
Videokaart : ATI Technologies Inc Radeon Mobility M7 LW
Harde Schijf : FUJITSU (40 GB)
DVD-Rom Station : QSI CDRW/DVD SBW-241
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Versie 9.0c (oktober 2007)

kan je niet gewoon systeem herstel doen?

Ja had ik al geprobeerd...
Had zelfs de computer geformateerd en een nieuwe partitie aangemaakt
de hele mikmak...maar blijft hetzelfde.
Het mooiste is nog dat het lijkt of dat DOS van de laptop af is...

Bij windows setup gaat alles goed totdat ik moest installeren en dan wordt
het beeld zwart... gelukkig had ik al vaker geformateerd dus kon ik het blindelings doen.

Ik kan ook de bios niet updaten ROT firma de phoenix technologies moet je
29,95 dollar betalen...Bios resetten werkt ook niet. :(

Wordt de kloksnelheid niet gewoon door de laptop zelf terug geklokt, als de processor niet veel hoeft te doen. Dit is zeer gebruikelijk bij laptop's voor energie besparing.

Voor een Bios update hoef je niet te betalen. Het Bios download je in dit geval bij de laptop fabrikant. Echter aan het flashen (upgrade) van het Bios zitten wel de nodige risico's.

Laatst bewerkt:
Wordt de kloksnelheid niet gewoon door de laptop zelf terug geklokt, als de processor niet veel hoeft te doen. Dit is zeer gebruikelijk bij laptop's voor energie besparing.

Voor een Bios update hoef je niet te betalen. Het Bios download je in dit geval bij de laptop fabrikant. Echter aan het flashen (upgrade) van het Bios zitten wel de nodige risico's.

Ja ik heb het idee dat de laptop hem zelf heb terug gezet
anders zegt ie bij het opstarten ook niet dat ie gewoon 2,4ghz is.
Alleen in windowsXP zegt ie dat de kloksnelheid 1.8Ghz

Had al bij energie-beheer gekeken maar kan het niet vinden
hoe zorg ik er nu voor dat ie ook windows op 2,4ghz draait?

Download eens cpu-z (hier) en kijk eens wat daar de kloksnelheid is? Ik denk dat je een energie beheer programma hebt geïnstalleerd wat je kloksnelheid terug zet. Ik weet niet hoe het bij intel heet maar bij amd is de dual-core optimizer of amd power now.

Download eens cpu-z (hier) en kijk eens wat daar de kloksnelheid is? Ik denk dat je een energie beheer programma hebt geïnstalleerd wat je kloksnelheid terug zet. Ik weet niet hoe het bij intel heet maar bij amd is de dual-core optimizer of amd power now.

Dit is het resultaat:

naamloos.jpg

Laat je processor nu eens hard werken en kijk dan tegelijk nog eens met CPUz.

Laat je processor nu eens hard werken en kijk dan tegelijk nog eens met CPUz.

Hij komt niet hoger dan 1800.0Mhz :confused:

Als ik bij 'deze computer" op eigenschappen klikt
en daar kijk staat er:

Pentium(R) 4 CPU 2,40Ghz
kloksnelheid 1.80Ghz, 512mb ram

dat is op mijn laptop
maar bij me computer staat er gewoon

Pentium(R) 4 CPU 2,40Ghz
kloksnelheid 2.40Ghz, 1,00 GB

snap er niks van :confused:

wat zijn de tempraturen van je processor.. misschien dat hij daarop 'begrenst' ?

dat is niet echt schokkend hoog.. heb je hem al geprobeerd goed te stressen (met een progje) en kijken of hij dan toch niet verder gaat naar 2.4?

Anders moet je idd maar aan het overklokken gaan denken maar dat durf ik niet zo goed te zeggen want voor het zelfde geld draai je alles in de soep. Goed op temperaturen letten!

dat is niet echt schokkend hoog.. heb je hem al geprobeerd goed te stressen (met een progje) en kijken of hij dan toch niet verder gaat naar 2.4?

Anders moet je idd maar aan het overklokken gaan denken maar dat durf ik niet zo goed te zeggen want voor het zelfde geld draai je alles in de soep. Goed op temperaturen letten!

Het is maar een simpele laptop P4 2.4GHZ 512MB en 64MB video
hoe krijg ik die nu aan het stressen dan...heb niet echt een zwaar programma...
misschien ff autocad proberen

Zelfs met gebruik van autocad en dan een 3d-tekening openen
wat menig computer moeite kost veranderd er niets.

Bij het opstarten is de laptop gewoon 2,4ghz
in windows geeft ie ook 2,4ghz aan en daaronder
staat dan kloksnelheid 1,8ghz

op dit moment blijft de
bus speed ook op 100.0mhz
rated fsb ook op 400.0mhz hangen.

heb al geprobeerd te verhogen met cpufsb
maar mijn moederbord staat er niet tussen :confused:

om correcte gegevens te verkrijgen kan je beter in de bios kijken. Om te stressen zou ik een progje gebruiken zoals Orthos. Dan kan je in combinatie met speedfan (kan ook taakbeheer) zien of je cpu 100% belast wordt. Dan kan je ook meteen zien wat de temps zijn.

om correcte gegevens te verkrijgen kan je beter in de bios kijken. Om te stressen zou ik een progje gebruiken zoals Orthos. Dan kan je in combinatie met speedfan (kan ook taakbeheer) zien of je cpu 100% belast wordt. Dan kan je ook meteen zien wat de temps zijn.

mijn multiplier staat op het moment op 18 x 100mhz
kan ik dat niet gewoon veranderen naar 24 x 100mhz?

Dit is het resultaat met Orthos

laptop.jpg

De vraag is natuurlijk, of de frequentie omhoog gaat als je hem strest. Dus start Orthos op en kijk dan met CPU-Z of je klokfrequentie weer normaal is.

De vraag is natuurlijk, of de frequentie omhoog gaat als je hem strest. Dus start Orthos op en kijk dan met CPU-Z of je klokfrequentie weer normaal is.

Die is dus beantwoord met de prtscrn aangezien daar 1799 mhz staat. Maw nee dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan