Laptop overklokken naar juiste snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
verander hem dan langzaam omhoog naar 20x100 mhz --> 22x100mhz -->24x100mhz en elke keer goed lang laten stressen en de temperaturen checken. ik zou in een laptop niet hoger gaan als 75 graden.

verander hem dan langzaam omhoog naar 20x100 mhz --> 22x100mhz -->24x100mhz en elke keer goed lang laten stressen en de temperaturen checken. ik zou in een laptop niet hoger gaan als 75 graden.

Hoe krijg ik dan de multiplier omhoog?? (verander hem dan langzaam omhoog naar 20x100 mhz --> 22x100mhz -->24x100mhz)

Hoe krijg ik dan de multiplier omhoog?? (verander hem dan langzaam omhoog naar 20x100 mhz --> 22x100mhz -->24x100mhz)

ik dacht dat je dat al uitgezocht had.. Je kan hem in de BIOS veranderen.. Ik weet niet meer precies hoe het werkt 1. omdat ik het nooit 100% begrepen heb 2. omdat mijn waterkoeling kapot ging..

ik dacht dat je dat al uitgezocht had.. Je kan hem in de BIOS veranderen.. Ik weet niet meer precies hoe het werkt 1. omdat ik het nooit 100% begrepen heb 2. omdat mijn waterkoeling kapot ging..

Wel het probleem is nogal ingewikkeld. Ik kan het niet in mijn bios veranderen
heb namelijk PhoenixAward Bios op mijn laptop (waardeloos nergens toegang toe)

Met CpuZ zegt ie ook dat de processor gewoon een 2.4ghz is
maar de kloksnelheid is 1.8ghz

Weet ook niet welke PLL ik heb anders kon ik misschien softwarematig me multiplier
verhogen naar 24x100mhz i.p.v 18x100mhz wat ie nu staat. (zie screen bovenin)

Heb hem ook al een paar minuten gestressed met Orthos maar de kloksnelheid
blijft maar op 1800mhz hangen...

De vraag luidt dus eigenlijk kan ik me multiplier verhogen met een programma
in windows vista??

Wel het probleem is nogal ingewikkeld. Ik kan het niet in mijn bios veranderen
heb namelijk PhoenixAward Bios op mijn laptop (waardeloos nergens toegang toe)

Met CpuZ zegt ie ook dat de processor gewoon een 2.4ghz is
maar de kloksnelheid is 1.8ghz

Weet ook niet welke PLL ik heb anders kon ik misschien softwarematig me multiplier
verhogen naar 24x100mhz i.p.v 18x100mhz wat ie nu staat. (zie screen bovenin)

Heb hem ook al een paar minuten gestressed met Orthos maar de kloksnelheid
blijft maar op 1800mhz hangen...

De vraag luidt dus eigenlijk kan ik me multiplier verhogen met een programma
in windows vista??

De FSB blijft ook op 100mhz i.p.v 133mhz
de rest staat wel goed
ik kan de FSB niet wijzigen omdat ik 1. de PLL niet weet en 2. CPUFSB niet gekocht hebt....iemand nog suggesties?

dan ben ik bang dat het niet mogenlijk is je laptop te overklokken..
mijn mobo is ook overclock-proof maar ik kan de FSB wel verhogen.. Ook even gedaan maar boven de 2.8Ghz (standaard: 2.4Ghz) liep ie al niet meer stabiel. Dan heeft de cpu een hoger voltage nodig maar dit kon ik niet instelllen dus daar hielt het op.

dan ben ik bang dat het niet mogenlijk is je laptop te overklokken..
mijn mobo is ook overclock-proof maar ik kan de FSB wel verhogen.. Ook even gedaan maar boven de 2.8Ghz (standaard: 2.4Ghz) liep ie al niet meer stabiel. Dan heeft de cpu een hoger voltage nodig maar dit kon ik niet instelllen dus daar hielt het op.

Ik krijg de FSB ook niet verhoogd omdat ik de juiste PLL niet kan vinden
ik kan de multiplier ook niet verhogen omdat die vergrendeld is...
is allemaal af te lezen in PCwizard of Everest.

Als ik weet welke PLL ik heb kan ik die instellen en me FSB verhogen
FSB staat nu op 100mhz terwijl het origineel 133mhz
baal er dus flink van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan