Laptop overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiramisuus

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Hoi,

Mijn laptop, een dell latitude D420 (nu iets ouder dan 1 jaar), heeft problemen.
Een aantal dagen geleden was het zo dat hij niet meer opstartte zonder netstroom.
Nu is het zo dat er na het opstarten geen bureaublad in beeld komt.
Dus ik doe hem aan, dan krijg ik dat schermpje van windows in beeld en dat hij laadt. Dan hoor je dat geluidje, dat hij is opgestart. En dan zie ik een blauw beeldscherm, met het pijltje van de muis, deze kan wel bewegen maar verder is er niks.

Wie o wie weet wat ik hieraan kan doen?

Hallo,

Ik denk dat het in windows zit, het kan een driver zijn. Als dat het geval is wordt het dus opnieuw installeren. Je kunt het ook even vragen bij laptopreparatie.nl. Misschien kunnen zij er wat mee. Ik heb zelf mijn HP daar een keer laten repareren. Erg goede en snelle service. écht een aanrader ;)

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je je muis nog kan bewegen oftwel je PC functioneert nog wel alleen Windows is waarschijnlijk beschadigt
Een herinstallatie zal het probleem verhelpen.

Wil je je gegevens backupen hang dan je hardeschijf in een andere pc en sla de bestanden op die je wil bewaren.

Nu is het zo dat de laptop wel helemaal opstart. (overigens niet zonder netstroom dus ik denk dat de accu het niet meer doet).
Op m'n bureaublad staat nu alleen het pictogram van de prullenbak.
En in start staan gewoon de standaarddingen.

Nu is het probleem: hij werkt super traag. Als ik op start druk duurt het een paar minuten voordat dat schermpje opent.
Na een half uur springt ie automatisch op de schermbeveiliging, als ik dan met m'n muis beweeg, wordt het beeld eerst zwart en daarna komt alles weer heel langzaam terug.
Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Add:
Laptop zegt: programma beëindigen Hsm sink window
En Programma beëindigen: rundll32.exe

Laatst bewerkt:
heb je een recovery cd die er in stoppen en op nieuw instaleren

suk6

Scan eens met Malwarebytes' Anti Malware en kijk in Taakbeheer of er geen processen staan die 100% van de CPU vreten waardoor je computer traag wordt.

Succes! :thumb:

Hoi Martijn,
Dat kan niet want de laptop is zó traag dat niks het doet, ik kan niet op internet komen (zit nu op een andere computer).

Hoi Martijn,
Dat kan niet want de laptop is zó traag dat niks het doet, ik kan niet op internet komen (zit nu op een andere computer).

Probeer eerst met Taakbeheer (Ctrl+Shift+Esc) het proces af te sluiten dat 100% CPU vreet (als die er is).
Als hij dan weer sneller wordt, kun je wellicht wel MBAM downloaden en installeren.

CPU-gebruik is laag (verspringt van steeds tussen de 1 en 9 %).
Niet-actieve systeemprocessen is tussen de 95 en 99 (maar heb al opgezocht dat dat juist goed is).

Wilde dat venster van windows taakbeheer afsluiten en nu loopt ie weer vast.
Kan dus ook nog niet op internet komen.

Laatst bewerkt:
Kun je in msconfig komen? Misschien staat er een verdacht proces bij dat automatisch mee opstart.
Anders weet ik verder niet waarom de pc zo traag is, en raad ik toch een herinstallatie aan.

Heb de laptop opnieuw gestart.
Ik zit nu in dat MSConfig. Maar ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.

En als ik moet herinstalleren, moet dat dan met die recovery cd? Want die heb ik dus niet...

Alle zaken die mee opstarten staan op het tabblad Opstarten.

Herinstallatie kan geloof ik alleen met een Windows installatieschijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan