Laptop overspannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remlicht89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
33
Goede middag allemaal,

Ik heb al een aantal jaar een asus laptop.
Een maand of 2 geleden is de adapter daarvan echter gesneuveld.
Ik heb toen zo'n universele adapter gekocht, die je in kan stellen op de juiste aantal V.

Nu had ik mijn laptop eergister even aan mijn broertje uit geleend en die heeft dus niet op de adapter gekeken.
Het resultaat was dat hij met een spanning van 22V of 24V mijn laptop heeft zitten laden, terwijl deze maar 19V kan hebben.

Mijn laptop laad nu ook helemaal niet meer op.
Nu vroeg ik me af wat er stuk kan zijn gegaan door deze te hoge spanning.
Iemand een idee hoe ik dit kan maken?

Alvast bedankt!
 
Met een beetje mazzel alleen de accu.
En meet heel veel ongeluk bepaalde hardware.

aangezien je laptop alleen niet meer laad, denk ik dat de accu kapot is gegaan. Deze heeft wel overbelading beveiliging, maar denk toch dat je accu kapot is.
 
Ik vermoed en hoop dat het enkel de batterij is dan kan je bijvoorbeeld hier terecht:

http://www.batteryupgrade.com/shopB...QirL31qECFVMB4wod8iu6JA#/shopGroupId/12838213

Een nieuwe 6-cel lithium batterij zal rond de 70euro kosten. Persoonlijk denk ik dat als de garantie al is vervallen (en die vervallen redelijk snel op baterijen=/) het niet slim is om hem naar assus te sturen. Een batterij vervangen kan je zelf ook:p daar hoef je geen 25euro manuren voor te rekenen. Het is niet zeker dat het enkel je batterij is maar ik vermoed het wel. Doet/deed die het nog wel toen je hem opstarten en laade hij enkel niet meer op. Dan is het zeker weten een defecte batterij.
 
De laptop deed het inderdaad wel tot hij leeg was.
Zal volgende week (als mijn stufi binnen is) een nieuwe batterij kopen.
Nu maar hopen dat dat ook echt het probleem is.
Heel erg bedankt!
 
De laptop deed het inderdaad wel tot hij leeg was.
Zal volgende week (als mijn stufi binnen is) een nieuwe batterij kopen.
Nu maar hopen dat dat ook echt het probleem is.
Heel erg bedankt!

Ik realiseer me net dat het ook heel goed aan je adapter kan liggen. Gezien je batterij het nog wel deed ook al liep die leeg. Ik denk dat de kans dat je adapter dood is en je batterij leeg is misschien nog wel groter is. Ben er wel zo goed als zeker van dat de rest van je laptop in orde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan