Laptop Pack bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Tijdens het opstarten van mijn laptop blijft hij hangen in het opstartscherm van Pack. Bell. Het scherm met de gegevens van de laptop kan ik wel zien daar kan ik dan via de toets F2 naar mijn bios ,maar als ik bijvoorbeeld de del. toets indruk gebuurd er niets .Dus naar mijn besturingssysteem blijft hij zoeken zonder resultaat.:(

heb je de originele windows cd's nog?
Zo ja, dan even de repair functie gebruiken

laptop

beste help mij als ik de repair functie gebruik verlies ik dan al mijn gegevens of veranderd er niets aan mijn persoonlijke instellingen en gegevens.:(

Wat je kan proberen is Ubuntu Linux te dow loaden en op cd branden (als bootable cd).
Dan start je de pc op met met de cd in speler en zodoende start je Ubuntu.
Start vervolgens de live sessie. Dit overschrijft niks op je harde schijf. Vervolgens kun je via Ubuntu alle gegevens die je nodig hebt van je harde schijf af halen.

laptop

bedankt voor de info zal het eens proberen en geef zeker een seintje als het is gelukt of niet . nogmaals bedankt.:thumb:.
Nu nog en vraagje :denk je dat mijn harde schijf het heeft begeven?:confused:

Eerlijk gezegd is dat niet het eerste waar ik aan denk.
Ik vermoed eerder een error of loop in de bootsequence.

Ik heb zo ongveer hetzelfde gehad. Een Packard Bell computer die steeds maar opstartte tot het Packard Bell scherm, en daarna gewoon opnieuw begon. Ik kon alleen de BIOS nog maar bereiken.

Ik heb toen mijn cd/dvd drive ingesteld als eerste opstart, en daarna met Ubuntu mijn gegevens eraf gehaald, en deze op een usbstick gezet. Daarna heb ik windows opnieuw geinstalleerd, en hij deed het weer!!

Sinds die tijd maak ik elke maand een backup van mijn gegevens

succes,

sorry voor de wat late reactie maar ik denk dat de laptop grote problemen heeft ,namelijk ik denk denk dat de harde schijf en de dvd lezer er de geest hebben aan gegeven ,hij vindt de boot cd niet en als ik via de bios boot , recover vindt hij de hdd niet.Dus denk ik een nieuwe hdd en cd-rom .:confused:

Nee, ik geloof nooit dat het allebei tegelijk kapot gaat. Er moet toch een andere reden zijn waarom het niet lukt in de BIOS.

Herkent hij in de bios je HDD en CD-rom speler nog wel?
Zo ja, dan hoef je ze nog niet af te schrijven

Ja de beide worden nog herkend in de bios, als ik een externe cd-rom aansluiten via usb herkent hij deze niet ,hoe los ik dat op het is om te proberen via deze weg toch mijn besturingssystem opnieuw te kunnen installeren.:confused:
Kan het eventueel ook aan het geheugen liggen niettegenstaande deze ook wel wordt weergegeven in de bios en of het zwart scherm:( alvast bedankt voor de vele hulp en steun.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan