Laptop pakt bij het opstarten steeds het netwerk van de buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Hallo,

Wanneer ik mijn draadloze laptop opstart, pakt deze als eerst het onbeveiligde netwerk van de "buren". :(

Moet/kan ik misschien ergens instellen dat hij alleen mijn beveiligde netwerk ( router ) als eerste pakt? Zo ja waar kan ik dit instellen?

Hoi !

Je eigen netwerk als voorkeeursnetwerk instellen.

Voorkeursnetwerk instellen:

- Start
- Instellingen
- configuratiescherm
- Netwerkverbindingen.
- Rechtermuisknop op de Draadloze verbinding.
- In het neerhaalmenuutje kiezen voor "beschikbare draadloze verbindingen weergeven".

- Dan in het scherm wat je er nu voor krijgt kies je voor: De volgorde van voorkeursnetwerken
- Daar kan je voor de knop "toevoegen" kiezen en de stappen doorlopen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je eigen netwerk als voorkeeursnetwerk instellen.

Voorkeursnetwerk instellen:

- Start
- Instellingen
- configuratiescherm
- Netwerkverbindingen.
- Rechtermuisknop op de Draadloze verbinding.
- In het neerhaalmenuutje kiezen voor "beschikbare draadloze verbindingen weergeven".

- Dan in het scherm wat je er nu voor krijgt kies je voor: De volgorde van voorkeursnetwerken
- Daar kan je voor de knop "toevoegen" kiezen en de stappen doorlopen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Kan het zijn dat dit voor vista anders is? Ik zie nl nergens een uitklapmenu.

Wel heb ik op "details" van mijn draadloze verbinding geklikt en daar staat aangevinkt: automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is"

Dit had ik al zo ingesteld ervan uitgaande dat het op deze manier moest werken. Maar helaas.....:rolleyes:

Groetjes Edith

Configuratiescherm-draadlose netwerken beheren-je netwerk selecteren en netwerk omhoog verplaatsen

Configuratiescherm-draadlose netwerken beheren-je netwerk selecteren en netwerk omhoog verplaatsen

Hoi,

Ik heb hem nu omhoog geplaatst, en volgens mij werkt het nu wel goed.

Bedankt voor de tip. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan