laptop pakt geheugenkaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

susyq

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
hallo,

ik heb een acer aspire 5100, en heb sinds van de week windows xp eropgezet, maar als ik nu mijn geheugenkaart (olympus xD) van m'n fotocamera erin doet, kan ik het nergens terug vinden, en hij geeft ook niet aan dat er een verwisselbare schijf is.:(

hoe kan ik dit oplossen?

groetjes

Hoort er toevallig geen software bij die je vantevoren moet installeren?

nee die zat niet bij de geheugenkaart, en toen ik vista er op had staan deed hij het wel gewoon:(

Windows Vista herkent de meeste producten, zoals ook printers, XP moet software hebben om die te installeren.

Zie je ergens een uitroepteken of vraagteken staan in apparaatbeheer als de kaart er in de laptop zit?

er staan gele vraagtekens bij overige apparaten, maar dat is ook als ik de geheugenkaart er niet in heb zitten

Dus hij geeft helemaal niks aan, geen meldingen, helemaal niks, en ook niet bij apparaatbeheer dat er een kaart inzit? Dat kan betekenen dat er iets kapot is.

hij geeft bij modemapparaat op de bus voor High definition Audio en bij PCI FLASH-geheugen een geel vraagteken met een uitroepteken erdoorheen aan als m'n kaart erin zit

Installeer de goede XP driver van de cardreader, te vinden op de acer site. Zorg verder dat alles ! en ? weg zijn bij apparaatbeheer voor een goed werkende laptop.

ok heel erg bedankt ik ga het proberen. maar doe het morgen want moet morgen vroeg weer werken. als het me niet gelukt is zal je het wel lezen.

nogmaals heel erg bedankt.:thumb:

ik had hetzelfde probleem met mijn geheugenkaartje uit me mobiel.
bij de dixons konden ze mij vertellen dat hij oud was en door vele eruit halen en erin doen wat beschadigde koperstukjes had en het daardoor niet meer deed.
heb je dat hij het soms wel en soms niet doet (dat had ik) of doet hij het nooit.
bij dat laatste zal er iets anders aan de hand zijn

groet taxidriverules

sinds ik xp erop heb staan heeft de geheugen kaart het nog geen 1 keer gedaan.

Klopt, dat komt waarschijnlijk door een beschadiging, of door de drivers. Minder onwaarschijnlijk is windows XP maar zoals het er nu naar uit ziet wachten we af wat de drivers doen.:p

Heb je je moederbord/chipset drivers wel geinstalleerd?
Mogelijk verschijnen dan nog meer uitroeptekens in je apparaatbeheer.

De card reader zal ook eerst geinstalleerd moeten worden.
Naar mijn idee is het puur een driverprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan