laptop pas na lange tijd kunnen uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

contrazoom

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2011
eventlog.PNGBeste forumleden
Ik heb een Toshiba laptop Satellite C850-16Q met Windows 7 64-bits. Er zijn regelmatig BSOD's en daarnet kreeg ik na het terug openklappen vh scherm alleen nog een zwarte display en het was niet mogelijk de laptop nog uit te schakelen. Zelfs niet door de aan/uit knop langer dan 10 seconden ingedrukt te houden. Na 15 à 20 minuten kon ik hem dan toch uiteindelijk afzetten. Ik zit nu op deze laptop te typen en de event logs staan me niet erg aan (zie bijgevoegde screenshot)
Tijd om hem te laten nazien??
Ik heb er ook de zonealarm free antivirus + firewall opstaan en ik heb de indruk dat die ook niet goed samengaat met een Toshiba.
Alle advies is welkom

Ik kan alleen gissen, en ik vermoedt als boosdiener de harde schijf.

Je kan het volgende zelf doen: zorg ervoor dat 20% van je harde schijf vrij zijn, dan kan Windows ademen.

Voer een uitgebreide schijftest uit. Die vindt je via de tweede tab van de eigenschappen van de harde schijf, en alle twee opties aanvinken.

bedankt voor de tip Lutz. Ik zal dit proberen maar het zal even duren vooraleer ik hierop terugkom. Mijn dochter heeft deze laptop hard nodig omwille vd examens en ik wil niet het risico nemen dat de schijftest de disk zelf eventueel om zeep helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan