laptop & pc draadloos internet probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

johannesdedoper

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Beste alwetende medegebruikers,

Ik heb een probleem(pje) met mijn draadloos internet. Draadloos internetten met mijn laptop gaat feilloos, maar mijn pc krijg ik niet op het internet en ik word er langzamerhand helemaal stapelidioot van!!!

Even ter info:
- Ik maak gebruik van een linksys accesspoint WAP54G
- Op de pc maak ik gebruik van een speedtouch USB stick voor draadloos internetten.
- Ik kan zowel met mijn laptop als met mijn pc zonder problemen mijn AP benaderen
- Mijn laptop krijgt via DHCP een ip adres in de volgende range toegewezen: 62.194.xxx.xxx
- Mijn laptop verkrijgt automatisch een ip-adres, maar bij mijn pc moet ik handmatig een ip-adres invoeren anders kan ik mijn AP niet benaderen.

DUSSSS.....Wie weet wat er aan de hand is. Ik heb in mijn optiek alles gedaan wat in mijn vermogen ligt(dat zegt btw niet zoveel). Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen???

Alvast bedankt!

gr,
Johannes DD

Ga eens naar Netwerkverbindingen en doe rechtsklik op je verbinding. Kies voor Eigenschappen en klik op Internetprotocol TCP/IP en kies voor Eigenschappen. Staat daar een stipje bij Automatisch een IP-adres laten toewijzen?

Als ik het vinkje van automatisch ip-adres aanvink, dan wordt de verbinding per direct verbroken. Als ik handmatig een ip adres invoer binnen de range van 62.194.XX dan kan ik draadloos mijn AP benaderen.

BTW als je meer info nodig hebt, dan hoor ik dat graag.

gr,
Johan

Dat de verbinding verbroken wordt is normaal. Je draadloze netwerkkaart zal eerst weer een ip-adres moeten krijgen van de router, dan kan een tijdje duren. Soms is opnieuw opstarten wel handig. Heb je misschien een beveiliging ingeschakeld (wep, wpa)?

Hallo Erbicom.

Aangevinkt volgens jouw advies en na lang wachten geeft hij aan " Beperkt of geen verbindingsmogelijkheid". Daarbij moet ik wel vermelden dat de Speedtouch monitor aangeeft dat de verbinding 'excellent' is.

Dus de melding is alleen in het venster Netwerkverbindingen ( ook na herstarten van pc)

Ik heb btw geen wep of wpa ingesteld, omdat ik de boel eerst draaiend wil hebben.

gr,

Johan

Laatst bewerkt:
Even een vervolg op voorgaande...

Ik zie dat het IP-adres inmiddels is veranderd in 169.254.XX.XX en dat is waarschijnlijk niet de bedoeling.

gr,
Johan

Dat ip-adres is inderdaad niet goed. het moet in dezelfde range zitten als het ip-adres van je laptop (62.194.xxx.xxx). Kun je misschien de netwerkverbinding deleten, de usb-stick even helemaal de-installeren en de stick er uithalen? (wel eerst pc uitzetten) daarna pc opstarten zonder de stick en weer uitzetten. dan de pc aanzetten en de stick er in doen en dan alleen de drivers ervan (laten) installeren, niet het tooltje dat er bij hoort. Als het goed is moet Windows de boel draaiende krijgen en kun je opnieuwe verbinding proberen te maken met de router.

Helaas. Ik heb meerdere malen de stappen herhaald zoals jij hebt beschreven, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Ik blijf het raar vinden dat mijn laptop zonder problemen contact maakt met mijn AP en dat de USB stick alleen contact maakt als ik handmatig ip-adres invoer.

Ik hoop dat je nog meerdere opties hebt.

Tot zover thanx.

Gr,
Johan

Tja, dan wordt het wat moeilijk vrees ik... Als je de netwerkverbindingen hebt wegegooid zou de pc een hele nieuwe moeten aanmaken met standaard instellingen. Ik vrees dat ik je dan verder niet van dienst kan zijn. :confused:

Geeft niks. Mocht ik oooooooit tot een oplossing komen, dan laat ik het je weten.

thanx anyway

gr,
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan