Laptop & PC in Ad-hoc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imhotep

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2003
Hey iedereen. Ik heb vandaag een NETGEAR WG111T wireless USB adapter gehaald zodat ik een verbinding kon opstellen met mijn laptop (Broadcom 802.11b/g wlan).

Nou zijn op beide systemen de drivers in orde maar het netwerk maken (ad-hoc) lukt gewoon niet. Heb al van alles geprobeerd, zelfs via Windows zelf maar er is gewoon geen netwerk. De systemen staan nog geen meter van elkaar af dus ik zie het probleem ook niet. Heeft iemand misschien een duidelijke uitleg hoe ik dit moet instellen?

Welke OS'en heb je?
Zit er een switch, hub, tussen?
Wat voor type kabel heb je van modem naar router?
Branden de ledjes op je router?
Heb je je netwerk benoemd en je pc's een eigen ID gegeven.
Is je netwerk wel zichtbaar bij het detecteren door windows?
Heb je wel Internetverbinding?
Kan je elkaar wel zien/pingen en niet internetten of helemaal niets?

greetz
H

hehe zei:
Welke OS'en heb je?
Zit er een switch, hub, tussen?
Wat voor type kabel heb je van modem naar router?
Branden de ledjes op je router?
Heb je je netwerk benoemd en je pc's een eigen ID gegeven.
Is je netwerk wel zichtbaar bij het detecteren door windows?
Heb je wel Internetverbinding?
Kan je elkaar wel zien/pingen en niet internetten of helemaal niets?

greetz
H

Geen switch
Geen router
Netwerk is benoemd en pc's hebben een eigen naam.
Netwerk is niet zichtbaar bij het detecteren door windows.
Internetverbinding zit op de PC ja.
De hosts zien erlkaar niet, ping werkt ook niet.

Even om dus een misverstand te voorkomen, ik maak geen gebruik van een router/accespoint maar ik wil gewoon een ad-hoc verbinding hebben tussen laptop en pc.

Je moet bij de eigenschappen van je draadloze verbinding een verbinding toevoegen en aangeven dat het een adhoc (computer - computer) verbinding betreft.

Daarna op beide pc's een IP adres (192.168.0.1 / 182.168.0.2) invoeren, zelfde subnetmasker.. daarna in dezelfde werkgroep zetten en evt op de hoofdpc internet delen aanzetten.

Daarna moet hij het doen.. heb er hier ook erg veel mee geprutst, maar uiteindelijk werkte het op die manier. (Mijn laptop stond op automatisch IP verkrijgen, maar op die manier moet het ook werken).

BrEeZeR zei:
Daarna op beide pc's een IP adres (192.168.0.1 / 182.168.0.2) invoeren,

2e adres moet ook met 192 beginnen...snelheidsfoutje met typen denk ik ...he Breez??:D

Was inderdaad 192 :)

Gelukkig dat het nu werkt, wat was de oplossing nou? :)

Ja toppie...

Ben ook erg nieuwschierig!

Nou, een paar maanden geleden was ik bezig met het tweaken van de desktop-pc. Ik ging voor volledige performance en heb daarbij heel wat netwerkservices etc uitgeschakeld. Om dit nou alles na te lopen vond ik een beetje overdreven en heb ik het systeem maar geformatteerd. Verder even gekeken op het forum van Netgear zelf en daar hadden veel gebruikers problemen met de bijgeleverde software. Dus ging ik het maar meteen via jou uitleg doen Breezer. Dat was zo'n beetje de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan