Laptop: Pentium 2 upgrade naar Pentium 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDDaanD

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Haii

ik wil graag mijn IBM THINKPAD 600e upgrade.

Hij heeft een Pentium2 mobile processor en ik heb nog een pentium 4 mobile en ik wil graag die pentium 4 erin maar ik wil alleen weten of het kan.

Want ik maak hem niet open zonder zeker te weten dat het kan.

Kan je ook je videokaart laten upgrade (neomagic 256AV)

De laptop loopt eigenlijk wel snel op Windows Xp pro 2 alleen als pentium 4 erin zit kan ik er wat meer mee

En weten jullie ook waar je de ibm thinkpad 600e ram geheugen kan verkrijgen?

ALVAST BEDANKT

DAAN

Dit is onmogelijk, ook de videokaart upgrade.
Dit gaat gewoon niet bij een laptop!!

Ik zou me de moeite inderdaad besparen want je kan er niks mee helaas.

laptops zijn gewoon ...... in verband met upgraden.
Als je iets wilt om mee up te graden dan kan je beter gewoon een kast kopen.
Laptop is makkelijk, maar niet geschikt. En er zijn mindere snellere middelen op de markt om een laptop op te fokken, dan met een gewone staande kast.

Nieuwe laptop zou het probleem nu even oplossen, maar wat na 1 a 2 jaar....
wil je dan weer een nieuwe kopen omdat hij niet snel genoeg is?

Dat heeft niets met laptops te maken, ook een desktop kan niet van een Pentium 2 naar een Pentium 4.

Pentium 2:
Pentium%20II.jpg

Pentium 4:
p4-2.53-top.jpg

Tuurlijk wel.
Je kan toch een ander moederbord erin pleuren en dan een betere processor bij halen.
Altijd goedkoper dan een nieuwe laptop halen, tenminste nieuw.
Je zal met een goed moederbord en een goede processor samen op 300 euro uitkomen.
Heb je een Quadcore processor met een ASUS P5K Serie moederbord, b.v. de premium.

Geheugensticks kosten ook niet alles. Tussen de 40 en de 100 euro voor 4GB.

Dus het lijkt mij, als je alleen maar een computer wilt hebben voor thuisgebruik, dat een kast beter is om ook nog eens uit te breiden.
Laptop is handig.
Kast is beter.

Het lijkt mij dat je niet zo makkelijk een nieuw moederbord in je laptop "pleurt". Laptops artikelen zijn vrij specifiek gemaakt voor dat type laptop i.v.m. de ruimte indeling en je hebt hier niet te veel bewegingsvrijheid in.
Daarbij vraag ik mij ten zeerste af wat een laptop mobo zou moeten gaan kosten, samen met een laptop processor en videokaart. Dan ben je nieuw denk ik nog goedkoper uit.

Het lijkt me niet dat je zomaar een P5K in je laptop "gepleurd" krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan