Laptop piept als ie op de accu staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hoi,

Ik heb een laptop van iemand die ik op orde moet maken even maar als hij op de accu staat dan begint die te piepen. Niet continue maar met tussenpozes. Alleen op ten duur is het bijna continue piep piep piep piep. als ik bij geluid alles mute, dan doet ie het niet meer dus het is een windows foutmelding ofzo, niet iets van het moederbord, lijkt mij. Zodra de laptop op netstroom is aangesloten is het ook direct afgelopen, maar zodra ik hem weer van de netstroom afhaal, dan begint het weer. Iemand een idee welke instelling in windows zegt dat ie moet gaan piepen als ie op netstroom zit? En hij is niet bijna leeg ofzo, de batterij is vol. Tenzij de batterij kapot is misschien... Dat windows denkt dat ie vol is maar dat ie eigenlijks leeg is?

Hoi,

Komt als eerste bij op energiebeheer(configuratiescherm) misschien dat daar iets niet goed staat

Probeer zoals modag zegt het op een andere energieschema te zetten,
bijvoorbeeld "hoge prestatie"

Ik had al bij energieschemas gekeken ja en zag daar wel iets staan als, geef waarschuwing bij te laag niveau maar dan moest ie alleen text geven en hij was ook niet laag, de batterij was nog helemaal vol. Verder heb ik nog geen andere instelling geprobeerd maar ik kan het helaas niet meer testen, de laptop is alweer terug naar zijn eigenaar. Ik zal dit echter aan hem doorgeven en dan kan hij het nog even bekijken of dat helpt. Het is op zich niet zo heel erg daar de laptop bij hem toch weer aan het netstroom komt en dan piept ie dus niet. Mocht dit het niet zijn dan zal ik dat even laten weten en hopelijk hebben jullie dan nog een andere oplossing paraat ^^.

Niet opgelost maar ik heb die man ook nog niet weer gesproken dus heb nog niks kunnen testen. Ik zet de vraag maar wel op opgelost want het is geen groot probleem daar ie bij hem toch steeds op netstroom staat. Mocht de laptop nog een keer terugkomen dan vraag ik wel even opnieuw als die energieschemaidee niet helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan