Laptop Probleem; accu doet raar!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aru

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn laptop (een HP 6703s) Eerst was het probleem dat hij steeds vast liep. Dit heb ik opgelost door de ventilator even schoon te maken en ik heb XP geïnstalleerd in plaats van vista.
Daarna heb ik een externe koeler gekocht voor mijn laptop en de prestaties werden hoger.

Echter, de laptop heeft een tik dat hij de accu niet herkend. Dit was voor een tijd geen probleem, want hij deed het nog en zodra ik hem een paar had aangedrukt ging het wel weer met de accu.

Maar sinds Maandag heeft mijn laptop er NOG een tik bij; zodra de stekker van de accu erin zit loopt de hele laptop vast. In andere worden; hij doet het alleen als hij op de accu zelf doet en zodra hij aangesloten is op de stroom loopt hij helemaal vast.
Ik heb de laptop nodig voor school en de enige manier dat ik hem nu kan opladen is door hem aan te zetten en te laten liggen. Ik kan hem niet gebruiken als die aan het opladen is.

Mijn vraag is; kan ik dit probleem zelf oplossen of moet ik hem opsturen naar HP zelf?

Info over de laptop;

Een HP 6703s
WIndows XP
Sinds September een jaar oud!
Ik heb geen tweede accu lader waar ik mee kan testen of het daar aan ligt.

Wie helpt mij?

Alvast bedankt!

Lastig te zeggen op dit moment. Uitsluiten van problemen is de enige mogelijkheid. Probeer dus inderdaad een andere adapter te regelen via een kennis of i.d.. Of kan je deze zelf doormeten?

Lastig

Ik heb het ook gehad, en vaak is het zo dat ze bij een computer winkel ze dat zo even voor je kunnen doormeten, zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.

Adapter kunnen ze wel doormeten, maar op de laptop zelf is dat praktisch niet te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan