Laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnst

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Hallo allemaal,
Ik, als trotse eigenaar van de Panasonic CF-25, heb een probleem.
Ik dacht bij mezelf, ik maak die laptop eens helemaal schoon. Dus ik haal alle partities weg en maak nieuwe aan.
Daarna wilde ik windows 98 gaan installeren, 'k stop er een bootflop in, maar wat blijkt nou... In de laptop zit een LS-120 drive. Het bios kan niet van die drive af opstarten.
Nu heb ik dus een lege laptop!!!
Ook heb ik al geprobeerd om via een verloopstukje de hardeschijf in een normale computer te stoppen. Dit lukte... Daarna win 98 installeren, ging ook goed. Toen stopte in de hd weer in de laptop, maar kreeg ik een melding I/O error :-(.
Nou ben ik radeloos!!!!

Wat ik dus nodig heb is:
- iemand met een helder idee.
- iemand met een CF -25 (die nog werkt) en die mij een image wil laten maken van de hd.
- een extern (parallel) floppystation.

Ik hoop dat iemand de gouden tip kan verzinnen, want aan deze lege laptop heb ik nou niets!!!

mvg Martijn

Martijn,

Stel in de Bios in dat de computer opstart van cd-rom.

Groeten,

Je zou gewoon moeten kunnen booten vanaf die LS120 drive. Probeer anders te booten met de Windows98 CD-rom.

Hoe kom ik dan aan een cd-rom drive??? :-)
En in het bios kan ik alleen maar kiezen tussen A en C

Je hebt op een andere PC windows geïnstalleerd op die harde schijf, dat moet je dus niet doen. Je moet de map \win98 op de harde schijf plaatsen, booten vanaf A: en dan vanuit die map windows installeren. Nogmaals, booten kan vanaf een LS120.

Hoe dan?
Als ik er een opstartflop in stop krijg ik een heleboel gezoem en geratel te horen tijdens het opstarten maar verder gebeurd er niets!

Verkeerde opstartflop? Want dat geratel betekent dat 'ie de floppy wel degelijk aanspreekt.

Dat is onmogelijk want ik probeerde hem daarnet in m'n normale pc en hij werkte perfect.

Kun je niet op de harde schijf een soort opstartflop maken. Zodat als de hardeschijf boot je een soort van opstartflop krijgt?

Moet in principe wel lukken. Alleen zijn de meeste opstartdisk-maak-progjes ervoor ingesteld dat ze enkel op een floppy kunnen schrijven, dus je zult dat wel moeten omzeilen.. Simpelweg de bestanden kopiëren gaat niet omdat er ook zaken in de bootsector worden geschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan