Hallo
"een laptop van toshiba 2 a 3 jaar oud " ---> is deze laptop ooit al stofvrij/zuiver gemaakt ?? (heatpipe radiator(s) en fan)
Hoe je dit snel/eenvoudig en grondig kunt doen :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken
" gaat hij wel aan maar na een seconde weer uit...ik krijg geen opstart scherm te zien" --> dit kan een indikatie zijn dat deze laptop te lang te heet is geweest , waardoor de chipset van het motherboard is losgekomen...
"soms gaat hij wel door en dan krijg ik 2 keuzes om te maken 1 om te herstellen en de 2e is windows starten maar als ik van deze 2 doe naar een paar seconden gaat hij weer uit.." --> dit kan duiden op een corrupte windows (voortijdig uitschakelen laptop) , of een indikatie zijn dat de harddisk is beschadigd...
Probeer in de b.i.o.s. te komen , en kijk of de laptop dan wel blijft draaien.
Of ... demonteer de harddisk uit deze laptop , meestal slechts enkele schroefjes.
De harddisk is niet nodig om te controleren of de laptop niet uitvalt.
Indien al het bovenstaande voor u chinees is , laat dit doen door iemand met wel de nodige ervaring.
Jammer genoeg wordt ook hier geen typenr vermeld , en sluit je hierdoor mogelijk nuttige antwoorden uit.
Peter