laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen30

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2012
Ik heb een laptop van toshiba 2 a 3 jaar oud en als ik hem wil opstarten gaat hij wel aan maar na een seconde weer uit...ik krijg geen opstart scherm te zien...soms gaat hij wel door en dan krijg ik 2 keuzes om te maken 1 om te herstellen en de 2e is windows starten maar als ik van deze 2 doe naar een paar seconden gaat hij weer uit..

Wie o wie weet wat ik kan doen om dit te verhelpen.

Gegroet jeroen

Laatst bewerkt:
Is het als je zonder netstroom (dus alleen met accu) of met netstroom opstart ?

Ik heb van de week bij een acer alle hardware eruit geschroefd. Helaas bleef de laptop toen nog steeds na 1 sec opnieuw opstarten.
Mijn conclusie: iets op het moederbord hapert. Tweede conclusie: Nieuwe laptop.
Opsturen en/of nieuw moederbord buiten de garantie is prijzig.
Misschien wil Toshiba uit coulance iets voor je doen. Je mag verwachten dat een laptop het langer doet.

Hallo

"een laptop van toshiba 2 a 3 jaar oud " ---> is deze laptop ooit al stofvrij/zuiver gemaakt ?? (heatpipe radiator(s) en fan)

Hoe je dit snel/eenvoudig en grondig kunt doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

" gaat hij wel aan maar na een seconde weer uit...ik krijg geen opstart scherm te zien" --> dit kan een indikatie zijn dat deze laptop te lang te heet is geweest , waardoor de chipset van het motherboard is losgekomen...

"soms gaat hij wel door en dan krijg ik 2 keuzes om te maken 1 om te herstellen en de 2e is windows starten maar als ik van deze 2 doe naar een paar seconden gaat hij weer uit.." --> dit kan duiden op een corrupte windows (voortijdig uitschakelen laptop) , of een indikatie zijn dat de harddisk is beschadigd...

Probeer in de b.i.o.s. te komen , en kijk of de laptop dan wel blijft draaien.

Of ... demonteer de harddisk uit deze laptop , meestal slechts enkele schroefjes.

De harddisk is niet nodig om te controleren of de laptop niet uitvalt.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , laat dit doen door iemand met wel de nodige ervaring.

Jammer genoeg wordt ook hier geen typenr vermeld , en sluit je hierdoor mogelijk nuttige antwoorden uit.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan