Laptop processor upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nigelus

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Hoi,

Ik heb een Toshiba satellite l450d laptop. Deze heeft een AMD Sempron SI-42 met 2.1 GHz, en ATI Radeon 3200 HD videokaart (waarvan ik niet echt gebruik kan maken met deze processor). Er zat origineel 2 GB RAM in, maar heb deze laatst geupgrade naar 4 GB in de hoop hem wat sneller te maken. Tevergeefs, kan ik nog steeds niet verscheidene grafische applicaties tegelijk draaien. Ik denk dat het probleem dus bij de processor zit.
Mijn vraag is of ik de processor kan upgraden, zo ja, hoe gaat dit in zijn werking? Ik heb zelf al wat research gedaan en ze zeiden dat een AMD Athlon X2 QL-67 er wel in past.

groetjes,
Nigelus

Waarom niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
- De processor zit gesoldeerd op het moederbord
- Je voeding zal wellicht zwaarder moeten
- Je koeling zal wellicht beter moeten

In theorie kan het, maar ik zou er nooit aan beginnen. Het enige dat ik zelf (IT is m'n vak) aan laptops zou willen vervangen is toetsenbord, plaatsen van geheugen, disk, DVD. Allemaal dat soort dingen. Ik ga zelf niet eens beginnen aan het solderen van loszittende aansluiting voor je voeding. Allemaal microelectronica en het is kapot voor je het weet.

Does that make sense? :)

Ja hoor, bedankt. Een nieuwe laptop dan maar, vind ik toch wel zonde van die ram upgrade dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Grafische prestaties verbeter je vooral met een betere grafische kaart. Helaas is die ook niet te upgraden. Ik ben zelf helaas vanuit mijn werk genoodzaakt om met een laptop te werken, maar thuis gaat niets boven mijn desktop, die ik kan upgraden waarmee ik ook maar wil.

Maar inderdaad, jammer. Waarschijnlijk zit er ddr2 of ddr in en dat kun je niet meenemen.

direct van toshiba website afgeplukt

Why an exchange should/can not be performed:

No significant performance will be gained (Comparison -> price vs. performance)
It is uncertain if the new CPU is compatible to the system board. The built-in chipsets may support from their technical specifications a wide range of CPUs but this does not imply that all CPU types can be used in a mobile system since the built-in cooling systems were designed individually for each model series to ensure the optimal operation of the machine. A wrong CPU can cause the system to overheat and damage some of the internal system components.
In most cases the BIOS does not work with the replaced CPU which causes the machine to malfunction. The BIOS must be rewritten after every exchange of a CPU which can be only performed by an Toshiba authorized service partner.
The immediate revocation of the warranty will be applied if some of the core component were modified by the customer. This applies also when the machine was not disassembled by a Toshiba Certified Engineer.

klikerdeklik ook toshiba zelf zecht dat het niet verstandig is

Laatst bewerkt:
@Error, met verscheidene grafische applicaties wil ik zeggen dat het geheugen eisende toch wel zware programma's zijn.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat ik het dan maar hiermee zal moeten doen en zoveel mogelijk m'n desktop moet gebruiken.

@error53,
ik moet je toch teleurstellen.
Je kunt citeren whatever you want, maar ik heb zoveel laptops onderhanden gehad waar je op een heel simpele manier de processor kunt uitwisselen.
HP, Compaq, MSI, Toshiba, Medion (was MSI tegenwoordig Lenovo) etc.
Ook onderdelen op het moederbord zijn te vervangen, zei het dat je daar specilalistische apparatuur voor moet hebben.
Indien je grafische kaart kaduuk is, kun je beter je hele moederbord vervangen, dat is goedkoper ( in arbeidsuren) dan laten vervangen.
Hetzelfde geld voor je bios chip.
Dus "dat gaat niet" makes no sense.
Als iemand uit de IT wereld zou je dat toch moeten weten:o

Laatst bewerkt:
Ben meer van de software Coenraad en ik mag nog wel eens een desktopje open schroeven. Maar laptopies daar begin ik niet aan (geheugen, nieuwe disk, nieuw toetsenbordje uitwisselen daargelaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan