Laptop processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold15

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Heey Allemaal,

Ik wil een laptop gaan kopen, maar twijfel welke processor ik neem. Kunnen julie mij hierbij helpen?

Pentium M met Celeron of enventueel Centrino
Mobile AMD Athlon 64
AMD Sempron

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor films te bewerken, en misschien games te spelen.

Zal ik voor de A64 gaan of voor de Centrino met 2mb cach? Ik wil niet meer als €1100 uitgeven voor me laptop uitgeven.

Persoonlijk ga ik voor een laptop met centrino processor.
deze vergt iets mnder van de laptop en is gewoon goed.

Sluit ik me bij aan, maar zoals altijd:
zoveel processoren, zoveel mensen, zoveel meningen.
Denk goed na wat je er precies mee gaat doen.
Ga je hem veel gebruiken op plekken zonder 220 v aansluitingen, dan is de Centrino bijna verplichte keus.
Gebruik hem zelf nu een jaar op plekken waar geen 220 v is en hij gaat echt 2 x zolang mee als iedere andere.
Maar nogmaals, maak een lijstje wat je ermee wilt doen en maak dan je keuze.

Fonz

Oke, centrino is de zuinigste dat weet ik, maar ik bedoel welke is het snelste voor het rippen van films en het spelen van spelletjes?

Voor dat soort applicaties moet je geen laptop kopen.

Dat is waar, maar ik wil een laptop kopen voor meetingen te doen op school voor bijvoorbeeld natuurkunden, bijvoorbeeld het bewerken van films voor videometingen. Dus ik wil terplekken kunnen bewerken. Dus niet op me pc thuis. En ik wil van de zomer nog ff in de achtertuin wat multiplayer games spelen.

Dan kun je beter een laptop met een P4 kopen.
Maar dat gaat wel allemaal erg warm worden.
Dan zou ik er ook meteen minimaal 1024 Mb aan RAM in zetten.

Succes,
Fonz

Geplaatst door Arnold15
Dat is waar, maar ik wil een laptop kopen voor meetingen te doen op school voor bijvoorbeeld natuurkunden, bijvoorbeeld het bewerken van films voor videometingen. Dus ik wil terplekken kunnen bewerken. Dus niet op me pc thuis. En ik wil van de zomer nog ff in de achtertuin wat multiplayer games spelen.

Let dan zeker op de videokaart. Liefst 1 die geen shared memory heeft (gaat meestal maar tot 64mb)

Heb zelf een acer ferrari 3200 met een 128mb ati videokaart en daar kan ik goed spellen op spelen

@ Mario- da's een mooie.

Fonz

Ik vrees van niet.
Wat jij wilt is een kwalitatief hele goeie, snelle laptop "voor weinig".
Die willen we allemaal.
Ik ben uiteindelijk voor een Toshiba M30 604 gevallen, maar die kosten helaas geen €1100.

Succes,
Fonz

De bussnelheid maakt het veel uit of die 400MHz of 533MHz is. Zoveel merk je daar toch niet van. Alleen je AGP, PCI en je geheugen snelheid hangt hiervan af?

ik zelf heb een tosiba satellite m30-742

centrino 1,7 ghz en een Gforce Go fx5200 kaart ( 62 mb)

werkt erg prettig en is een fijne laptop

maar ja ook geen 1100 euro :(

Weten julie welke laptop beter is?

ASUS Z705C notebook
Pentium M715(1.5 GHz)
512MB
ATI MR 9700 64MB

of

TOshiba A60-205
Pentium 4 3.2GHz HT
512MB

die Tosihiba A60-205 heeft een Ati 7000 IGP

en dat is een Wel een Ati chipset maar geen eigen video geheugen

dus die neemt zijn video geheugen van zijn interne geheugen

( mijn vader heeft laatst de A60-122 gekocht zodoende kwamen we erachter dat het geen eigen video geheugen was)

en voor de dingen die jij wil doen heb ik begrepen dat je wel eigen video geheugen nodig hebt

hoewel Toshiba een der betere laptops is ( en meningen verschillen hier over)

kijk eens naar een uit de reeks met wel een eigen video geheugen en in jouw haalbare prijsklasse

en bij pc snel in amsterdam die zit meestan voor een gunsigere prijs dan lokale zaken ( ben er zelf a 2x geweest ) www.pcsnel.nl

Heey,
Bedankt voor de site, ze hebben zeer veel aanbod. Weet iemand anders nog een winkel in regio Alkmaar waar ze laptops tegen redelijken prijzen verkopen?

mycom op de laat
Vi Computers ook op de laat
Dynabite ook op de laat
Dixons verder op de laat

maar tis echt de moeite waard hoor die PC snel in amsterdam

scheelt je al gauw 150 euro op een laptop

voor mij scheelde het toen dik 300 euro

en hij zit vlak bij WTC gebouw en olympisch stadion

oja Mycom is een der goedkopere , maar keus is beperkt

en zelfs pc snel duikt er nog onder met de prijzen

K ga maar is ff kijken bij PC Snel, doen ze ook aan korting als je drie laptops koopt?

Mycom is zeker niet een van de goedkopere in Nederland.
Kijk maar even op www.kieskeurig.nl

Succes,
Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan