Laptop processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Ik heb nu een Acer laptop met een Intel Pentium dual/core processor T2080
(1.73 GHzc533 MhzcFSB, 1MB L2 cache')

Ik lees veel over AMN, Celeron, enz. enz.

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe laptop aanschaf?

Ik game niet en download alleen muziek, geen films.

iedere laptop kan dat

dat kunnen alle laptops wel. het enige waar je op moet letten is dat je een grote harddisk hebt maar ik denk dat je met 500GB meer dan genoeg hebt processer maakt naar mijn idee weinig uit voor muziek downloaden dat word pas interesant als je gaat video bewerken en games gaat spelen beetje geheugen kan ook geen kwaad zou 3 of 4 GB nemen.

gr coolkil

Celeron is een goedkope processor, en hij heeft geen power. Hij kan dus niet teveel tegelijk runnen, maar aangezien je geen games speelt... Ik zou alsnog voor een Pentium gaan, het liefst natuurlijk Dual Core.

i3 processor; kan je jaren mee vooruit en heeft een gunstig stroomverbruik

Ron

Goedemorgen,

En waar ik zeker op zou letten is het merk van het te kopen notebook maakt ook nog wel eens een verschil.

Hoi,

Nou er zijn denk ik toch nog wat meer zoals Toshiba en de Asus en zijn nog net even beter dan de eerder genoemde .

Het waren maar voorbeelden, maar inderdaad zijn die net iets beter, al verschild dat ook per laptop natuurlijk.

Dell goed? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor.

Ik zit idd te denken aan een Toschiba, maar ik weet niet of die ook Pentium hebben.

Eigenlijk is elk merk wel oke, behalve Acer dan. Inderdaad, een i3 voldoet goed voor jouw eisen.
Wat is je budget? Misschien kunnen we je helpen een geschikte laptop te vinden.

Hij is groot genoeg, maar ik zie geen Wi-Fi staan, dat heb je toch nodig voor draadloos internet?
Bovendien vind ik het een beetje eng om een enbekent merk te kopen.

Hoi,

Neem aan dat je onbekend bedoeld maar msi is zeker niet onbekend en op de huidige notebooks kan je moeiteloos mee draadloos internetten hoor

MSI is heen hartstikke bekend merk, en er zit draadloos internet op hoor:

Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne, Bluetooth-antenne, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n

Beetje vreemd dat er gelijk allemaal modellen voor TS worden voorgeschoteld terwijl hij niet echt kenbaar heeft gemaakt wat hij met de laptop wil kunnen doen :S:S:S Dus: wat zou je (wel) met de nieuwe laptop willen doen (wat de oudere niet meer kan)?

Hoi,

Als je zijn eerste bericht leest zie je dat niet gamed en alleen muziek download dus vrij algemeen gebruik van een notebook dus is de I3 processor de meest recente en goeie processor voor hem zou niet voor een wat ouder type processor gaan.

Muziek downloaden kan je ook op een P4 of Celeron. Dit zal meer afhangen van je internetsnelheid en je netwerkkaart dan de rest van je computer. En niet gamen zegt niets over wat hij er verder wél meer zou willen doen....

Laatst bewerkt:
Er zit hier bij ons een Fix computer zaak, die verkoopt MSI en Tochiba.
Ik ga daar maar eens kijken.

Bedankt voor jullie tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan