laptop processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheUndit

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Ik heb een Toshiba C660 25-U

Op mijn laptop stond op dat stickertje (specs) dat ik een 2.4 Ghz had en daarachter dat dat naar 3.0 zou kunnen.
Hoe moet ik dat doen en hoe werkt dat?

Groet

Dan zal je moeten overclocken maar dat raad ik je niet aan in een laptop. Je verkort de levensduur van je CPU door o.a. de hogere temperatuur die je CPU dan krijgt.

Overclocken kan leuk zijn maar dan moet er wel voldoende koeling zijn.

Inderdaad, Intel Cpu's hebben vanaf de Sandy bridge reeks, TurboBoost technologie. dat wil zeggen, als de temperaturen het toelaten dan overklokt de cpu zichzelf, in jouw geval tot 3 ghz

Je hebt een I5 met turboboost. Dat is hetgeen ze met die 3,0 bedoelen.
Dus indien nodig zal de cpu zelf richting die 3,0ghz schieten. Dat heb ik ook op mijn Asus laptop.

Overklokken met een laptop moet je maar uit je hoofd zetten. Tevens is bios daar niet geschikt voor.

EDIT druk topic al

Je hebt een I5 met turboboost. Dat is hetgeen ze met die 3,0 bedoelen.
Dus indien nodig zal de cpu zelf richting die 3,0ghz schieten. Dat heb ik ook op mijn Asus laptop.

Overklokken met een laptop moet je maar uit je hoofd zetten. Tevens is bios daar niet geschikt voor.

Dus vandaar dat ik spellen kan spelen die ik eigenlijk niet kan spelen..
Zoals CoD BO2 Battlefield 3 etc..

Ligt niet alleen aan je cpu..maar aan het totaal plaatje van de laptop. Al kan ik me niet voorstellen dat ze geweldig speelbaar zijn hierop.

Weet je wat, laat ik me voortaan niet bemoeien met zulke vragen.....
Van het overclocken had ik nog een punt maar die Turboboost was mij geheel onbekend :p

@Terrarabo

Je bent zeker een AMD gebruiker, of de oudere intel Chipsets gebruiker
:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan