laptop raar beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter joth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joth

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2005
Wie kan mij helpen
Ik ben in het bezit van een Targa Visionary XP laptop
Het probleem wat zich voor doet is het volgende, wanneer ik hem opstart krijg ik een heel raar beeld zie bijlage 1
Dit is gebeurt nadat ik dxdiag ( 9.c ) had getest (omdat er af en toe wel eens een icoon verdween van de desktop) na een reboot
was dit probleem meestal wel verholpen , totdat het weer gebeurde sindsdien geen normaal beeld meer. Ook wanneer ik f5 / f8 intoets
komt het zelfde beeld weer .
Ik hoor wel windows opstarten maar kan hier verder ook niets mee. Een externe monitor aangesloten geeft ook het zelfde beeld.

Bvd / Johan.

Laatst bewerkt:
Bijlage mist (mogelijk was deze te groot, maximaal: 102400 bytes ), doe nog eens een poging.
Op plaats je afbeelding op Imageshack en zet hier de link die je krijgt neer.

Geplaatst door joth
Wie kan mij helpen
Ik ben in het bezit van een Targa Visionary XP laptop
Het probleem wat zich voor doet is het volgende, wanneer ik hem opstart krijg ik een heel raar beeld zie bijlage 1
Dit is gebeurt nadat ik dxdiag ( 9.c ) had getest (omdat er af en toe wel eens een icoon verdween van de desktop) na een reboot
was dit probleem meestal wel verholpen , totdat het weer gebeurde sindsdien geen normaal beeld meer. Ook wanneer ik f5 / f8 intoets
komt het zelfde beeld weer .
Ik hoor wel windows opstarten maar kan hier verder ook niets mee. Een externe monitor aangesloten geeft ook het zelfde beeld.

Bvd / Johan.

Bijlagen

Start eens op in de veilige modus (met F8) en controleer je beeld scherm instellingen eens, het lijkt dat je een instellingen ingesteld hebt die de monitor niet aan kan.
Misschien kan je terug naar een vorig herstel punt in windows om de veranderingen die dxdiag heeft aangebracht daarmee weer terug zetten.

Heb je tijdens het booten ook al problemen met het scherm?
Of komen die pas als je windows probeert te starten?

Heb je tijdens het booten ook al problemen met het scherm?
Of komen die pas als je windows probeert te starten?

Inderdaad, tijdens het booten krijg ik dit beeld .

Kun je wel in je bios komen?
In dat geval kun je setup defaults instellen(misschien een andere benaming in jouw bios) en wellicht daar je probleem mee oplossen.
Wanneer dat niet lukt ben ik bang dat je laptop stuk is met in het gunstigste geval een connector die niet goed zit.

ZOALS IK AL HEEFT AANGEGEVEN ZODRA IK OPSTART KRIJG IK DIT BEELD. DUS IK KAN OOK NIET IN MIJN BIOS KOMEN.

ZOU HET MISSCHIEN EEN VIRUS KUNNEN ZIJN DIE DE IN MIJN BIOS IS GAAN ZITTEN ?

Wat ook nog zou kunnen is dat je moederboard/video kaart stuk is.

Als je nog garantie hebt zou ik daar gebruik van maken, dit lijkt me niet iets wat je makkelijk zelf kunt oplossen.

targa

Probeer eens bij de helpdesk van TARGA.
Als het om hardware problemen gaat zijn ze erg snel en direct met de antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan