laptop random freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

Voor mijn studie gebruik ik een Lenovo Thinkpad T470. Dit is een erg fijne laptop alleen loopt hij af en toe helemaal vast dit duurt een paar seconden en dan kan ik weer verder. Ik kan maar niet achterhalen wat dit is. In taakbeheer kan ik alleen zien dat een paar seconde terug de processor op 100 procent was maar kan niet zien waardoor dat kwam.

Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Of weet iemand misschien een programma dat op taakbeheer lijkt alleen dan dat ik ook terug in de tijd kan kijken naar welk proces dit veroorzaakt?

Ik hoor het graag en alvast bedankt :thumb:
 
De meningen hoe te werk te gaan bij zulke storingen zijn verdeeld. Mijn idee bij zulke vage klachten is...
Je eigen bestanden veiligstellen, dan een factory restore, dan alle Windows updates, en dan je bestanden weer terugzetten.
Het kost een dag maar de laptop is dan weer fris en fruitig.
 
Of weet iemand misschien een programma dat op taakbeheer lijkt alleen dan dat ik ook terug in de tijd kan kijken naar welk proces dit veroorzaakt?

Logboeken al bekeken?
 
bedankt voor de reacties,

Misschien als ik een poosje mijn laptop niet nodig heb installeer ik een verse installatie.

Ik heb niks in de log gevonden. Ik denk omdat het geen echte fout is maar gewoon een taak die even teveel resources nodig heeft. Ik wil gewoon weten welke taak dat is.

Eigenlijk moet ik dus een programma hebben dat bijhoud hoeveel cpu gebruik iedere service heeft en zodra de laptop op 100% cpu gebruik zit hiervan een record maakt zodat ik het terug kan zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan