Laptop Reageert helemaal niet meer. Beveiligingsprobleem of Csrss.exe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamespriter7

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo, mijn broertje heeft een mini laptop van dell. niks aan veranderd

zodra hij hem binnenkreeg wilde hij gelijk dingen downloaden enz.
ik heb hem gezegd dat hij moest wachten totdat ik er een virusscanner had opgezet.
maar eigenwijs. hij downloade 1 of 2 dingen van betrouwbare sites (Skype gedownload en online spel dat ik ook heb gedownload daar zonder problemen)
daarna zette ik er een beveiliging op. Mcafee Security Center. nieuwste. mijn broertje kon verder spelen.

maar er was iets mis. zijn pc werd steedss slomer met het opstarten van alles. toen merke ik onlangs dat bij de Beveiliging (Mcafee) realtime-scanning uit stond. ik zette het aan. 4seconden later ging hij vanzelf weer uit. hoevaak ik ook probeerde, dus hij had geen virusscanner gehad tijdens het downloaden van alles. ik weet niet of het een fout is van Mcafee of een of ander virus maar het werkt in ieder geval niet.
vanochtend duurde het een kwartier voordat ie opgestart was, en toen je eenmaal iets kon doen liep hij vast. Windows Exlorer Reageerde niet meer. Ctrl+Alt+Del werkte ook niet meer. enige wat je kan doen is de pc uitzetten door op de knop te drukken.
later startte ik hem nog een keer op en keek snel naar de Processen die liepen in taakbeheer. bij alles stond een beschrijving van Windows, behalve bij een.de naam was: csrss.exe
ik heb wat onderzoek gedaan naar de exe en heb gevonden dat het een systeem file is van windows die staat in de map:
C:/Windows/System32
ook heb ik geleerd dat het een malware virus kan zijn. als de csrss.exe in een andere map staat dan de system32
en inderdaad. heb een tweede csrss.exe gevonden op de laptop in veilige modus. dit was hem, hij had de naam csrss.exe: C:/Windows/winsxs\x86_microsoft-windows-csrss_31bf3856ad364e35_6.0.6001.18000_none_58e3e3d7e415ae4c
ik had geen toegang om hem te verwijderen.

daarna heb ik meerdere malen met Ad-Aware, CCleaner, Spyware hunters, en beveiligingen gewerkt. maar er was niks te vinden behalve Coockies.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn??? ik ben ten einde raad.

bedankt,
Gamespriter7

De oplossing lijkt mij even simpel als effectief: je schrijft dat je broertje de laptop 'binnen heeft gekregen'. Dat betekent dat het ding nieuw is. Welnu, simpel even systeemrecovery draaien en het ding is weer exact hetzelfde als toen 'ie 'm binnenkreeg. Dat kost je nog geen uurtje. De virussen zijn dan naar de virushemel gegaan.

Daarna zal broertje bereid zijn om rustig even te wachten totdat je de scanner hebt geïnstalleerd alvorens hij zich weer een slag in het rond zal gaan downloaden. Zo snijdt het mes aan twee kanten:

de mini snel weer oké en je broertje een paar (on)geduld lessen verder.

Laatst bewerkt:
Zal wel in het boekje staan hoe je dat kan doen.

Misschien door op F10 te drukken tijdens het opstarten.

het is geen systeemherstel wat je gaat doen maar een systeemrecovery (die staat op verborgen partitie)

Idd. zoals sdr schrijft zal dat in de meegeleverde paperassen staan: wélke toets gebruikt moet worden om vanaf de verborgen partitie de machine weer naar het moment van afleveren te herstellen. En nogmaals idd. want zoals sdr terecht schrijft wordt er niets hersteld, maar wordt volautomatisch een snelle format uitgevoerd waarna de complete mirror wordt terugezet (de mirror is in dit geval de machineconditie zoals deze was voordat hij verscheept werd naar je broertje)

Laatst bewerkt:
Ik zal de papieren even doorkijken straks, ik heb trouwens systeemherstel vande computer gebruikt, maar elke keer als hij klaar is staat er: het Herstellen van Uw Systeem is niet gelukt. geen bestanden zullen worden veranderd.
Kan ik nou ook al geen herstel meer doen? ik heb het meerdere malen geprobeerd. hetzelfde resultaat

Vergeet systeemherstel en voer de complete van fabriekswege geplaatste systeemrecovery uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan