Laptop reageert niet meer na gebruik andere adapter(lader)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickjd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2014
Hallo,

Helaas doet mijn laptop het niet meer, dat komt door het volgende:

Ik ben student en door haast vanmiddag mijn oplader vergeten mee te nemen naar huis vanaf studentenkamer, omdat ik van het weekend redelijk veel mijn laptop nodig heb, heb ik de oplader van me vader ze laptop gebruikt.
Ik heb eerst gekeken of de gegevens van de lader van me vader overeen kwamen met de dingen die op me laptop stonden, bij beide staat er 19,5 volt en 3,33 Ampere (op de lader 3,34 Ampere), dus ik dacht dat kan wel, ook omdat me vader weleens mijn lader gebruikt heeft en dat ging ook prima.

Maar nu start me laptop dus niet meer op sinds ik de lader heb aangesloten. Toen ik de lader eraan hing was me laptop ongeveer 50% vol en stond die uit.

Ook accu al verwijderd van de laptop maar dat helpt niet.

Weet iemand wat de oplossing is? Is mijn laptop op de beveiliging geslagen of is er iets doorgebrand ofzo?

Betreft een HP Probook 450 G2 van half jaar oud.

Bij voorbaat dank! groetjes

Hallo ik zal proberen te helpen. Het is hier even doorlezen. Misschien vind je wel wat mogelijkheden die je kunt testen.

Klikje

Lukt het niet wacht rustig af er zijn meer helpers die van wanten weten. Waarschijnlijk is die adapter toch niet goed geweest voor jou laptop.:rolleyes:

Start de laptop zonder accu. Er staan meer linkjes daar.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Rickjd,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even naar de laptop sectie geplaatst hoort daar toch even beter thuis .Succes met je vraag:thumb:

Doe even een harde reset.
Accu eruit, stroom eraf en houd de power knop 10 seconden ingedrukt.
Accu er weer in kijken wat er gebeurt.
Doet hij nu helemaal niks meer, geen lampjes of geluidjes, geen fan die gaat draaien ?

Dank jullie allemaal

Harde reset gedaan,
Er gebeurt helemaaaaal niks.

Als ik dan 1 van de 2 (verkeerde dell) adapters in de hp doe , dan gaat de aan uit knop lampje en caps lock lampje knipperen, in hetzelfde tempo onbeperkt.
Ook het lampje naast de aansluiting van de adapter in het laptop knippert 3 ?? keer heeel snel achter elkaar en dan weer even niet.

Groeten

Denk dat het goed mis is. Eerlijk gezegd denk ik een hardware probleem. Ik zou garantie claimen maar even achterhouden wat er gebeurt is ;)

Toch even naar de winkel geweest,

HP oplader erin en hij starte gewoon normaal, nu nogsteeds ook zonder oplader , vaag.

Gelijk een HP oplader erbij gekocht zodat ik in principe niet hoef te sjouwen met opladers en zodat ik nu niet naar me kamer hoef ivm verslagen dit weekend.

Maar hij is dus weer helemaal de oude.

Allemaal bedankt! en dit topic kan dicht wat mij betreft

Hallo je hebt die laptop zeker onderweg naar de winkel een standje gegeven. :D

En fijn dat deze het weer doet.

Maar in ieder geval hielpen we je graag. Ik denk ook namens allen, mag wel he. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan