Laptop reageert raar / toetsenbord functioneerd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
471
Ik kreeg een laptop aangeboden welke zeer traag reageerde op het moment dat er iets aangeklikt werdt. Ook reageerde hij bijna niet op het toetsenbord (toetsen moesten heel lang ingedrukt worden voor de letter geaccepteerd werd en reageerde het mousepad haperend. Bij het aansluiten van een externe muis en toetsenbord ging alles wel goed... :rolleyes: Ik heb eerst de laptop van nieuwe virussansoftware voorzien (AVG 8.5) aangezien deze niet meer op to date was. Ook heb ik m.b.v. Spyware dctor de gehele harddisk afgescand en wat spyware en trojan horses verwijderd maar dit alles mocht niet baten, waarna ik besloot de HD te formateren en een nieuwe systeeminstallatie te doen.
Nu Windows XP media center helemaal opnieuw geïnstalleerd is, reageert hij echter nóg traag en functioneerd het laptop toetsenbord en de mousepad echter nog steeds niet.
Ook krijg ik de applicatie Systeem soms niet geopend.
Bijkomend probleem is dat het systeem soms ineens helemaal vast loopt (met installeren van een applicatie bv) en dan ook werkelijk nergens meer op reageert. (ook niet op de aan en uit toets d.m.v. enkele seconden vasthouden)
Heb de laptop toen 2 uur zo laten staan maar zat muurvast. Toen de accu verwijderd en weer aangebracht en de laptop starte weer zonder probleem op.
Ik sta werkelijk voor een raadsel wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn... ???

Wie heeft er ook wel 's te maken gehad met zo'n wazige storing en heeft de oplossing voor dit probleem ???

bvd.

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Wat voor harde schijven zitten er in dat ding (IDE of SATA)?
Heb je nagekeken of alle geheugenmodules wel netjes in hun slot zitten (desnoods eruit halen, schoonmaken (met alcohol) en er weer opnieuw instoppen)?
Alle drivers van de fabrikant geïnstalleerd? (Chipset, grafische kaart etc.)?

Als de tips gaan helpen, kleine donatie naar Helpmij van de centen die je van de eigenaar van de laptop krijgt voor je werk ;)

Tijs.
 
Wat voor harde schijven zitten er in dat ding (IDE of SATA)?
Heb je nagekeken of alle geheugenmodules wel netjes in hun slot zitten (desnoods eruit halen, schoonmaken (met alcohol) en er weer opnieuw instoppen)?
Alle drivers van de fabrikant geïnstalleerd? (Chipset, grafische kaart etc.)?

Als de tips gaan helpen, kleine donatie naar Helpmij van de centen die je van de eigenaar van de laptop krijgt voor je werk ;)

Tijs.

Hallo Tijs,

Hartelijk dank voor je tips. Ik heb de geheugenmodules stuk voor stuk verwijderd en de printbanen met een wattip en zuivere alcohol gereinigd. Deze waren overigens niet vuil maar baad het niet dan schaad het niet. Na opstarten van de laptop leek alles weer als nieuw te reageren en ik was dan ook superblij. Dus alle software weer geïnstalleerd en alles liep prima. Nu was ik met installeren van de laatste software bezig (Google Earth 5.0 vanaf de originele website van Google) en werdt mij gevraagd om de laptop opnieuw op te starten. Nadat de laptop weer opnieuw was opgestart waren ook alle problemen weer daar betreffende niet reageren van de mousepad en het eigen laptop toetsenbord. Dus ik de externe muis en het externe toetsenbord weer aangesloten en deze werken wel. (maar dat was voorheen ook al het geval) Ik heb de moed nu dus wel opgegeven. De laptop is in ieder geval wel weer snel maar men zal zich moeten beperken tot het werken met de externe muis en het externe toetsenbord of anders tot aanschaf van een nieuwe laptop over moeten gaan. Heb ook vaniddag navraag gedaan over dit probleem bij een computershop en zij hadden dit probleem vaker meegemaakt. Blijkt een storing in het moederbord te zijn. Geadviseerd werd om een extern moederbord en externe muis te gebruiken of anders over te gaan tot aanschaf van een nieuwe laptop aangezien de reparatiekosten (vervangen moederbord) érg hoog uit zouden vallen.

Ik wil jou in ieder geval bedankt voor jou advies. Helaas heeft het niet mogen baten om de storing te verhelpen.

Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden..
 
Laatst bewerkt:
De vraag op 'opgelost' zetten kun je zelf doen: Klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan