Laptop reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericneko

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Goedendag,

Ik heb wat problemen met mijn HP Pavilion ze2000.

Als ik hem aanzet kan ik soms wel 2 uur, en soms ook maar 10 minuten werken op de laptop.

Hierna sluit hij zichzelf af, en als ik hem opnieuw aanzet reset hij bij het BIOS opstart scherm al.

In windows zelf heb ik al met Speedfan de tempratuur van de CPU e.d in de gaten gehouden, en heb gemerkt dat als de laptop afsluit de tempratuur gewoon netjes +- 50 graden is.

Wat ik al geprobeerd heb:
Tempratuur controleren
CPU pinnen gecontroleerd
Nieuwe wartegeleidens pasta op de CPU & video kaart
Andere geheugenchips, gewisseld over de 2 banken
zo veel mogelijk "nutteloze" spullen van het mobo af gehaald (CD speler, speakers, expansie USB poorten e.d)

Het rare is ook, dat als hij bijvoorbeeld nu constant loopt te resetten, en ik zet hem dan over een uur of 2 weer aan, hij gewoon opstart en dan na +- 5 a 10 minuten weer uitvalt.

Weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn

Alvast bedankt!

50 graden kan,maar is toch wel hoog.
Heb je de ventilator en ander ook gelijk gereinigt?

50 graden is hoog als hij lang uit geweest is en het gelijk bij het opstarten wordt gemeten... Maar als de machine al een tijd aan staat is het niet hoog. (Ligt natuurlijk ook aan om welke cpu het hier gaat).

Komen er geen foutmeldingen in beeld?

wat zegt ''windows event viewer''?
Misschien dat daar iets zinnigs staat?
Je zou ook een keer kunnen werken in ''safemode'' (selecteren bij opstarten).

Heel erg bedankt voor de reacties.

Ik heb de laptop volledig schoongemaakt, inclusief de ventilator.
verder krijg ik geen foutmelding of iets, hij valt gewoon zo uit.

Het probleem is dat hij in de BIOS al reset, dus heel het "veilige modus" kom ik niet eens bij.

Ik zal zodra hij weer opstart eens kijken met windows event viewer wat er allemaal gaande is.

Het gaat overgins over een AMD Turion 64 CPU

Wat ook nogal raar is, is dat ik hem net weer aan kreeg, hij gewoon opstartte en vervolgens wat ben gaan kopieeren.
Ik heb het scherm dicht geklapt en ben eventjes weg geweest (1 uur ongv.).

toen ik terug kwam stond de laptop nog gewoon netjes aan.
Ik klapte het scherm open, kreeg windows te zien, en toen viel hij na een seconde of 10 uit :(

Probleem doet zich nog steeds voor :(

ik heb het er nog even met de systeembeheerder op school over gehad, en die zei dat het de symptomen waren van oververhitting.

Aangezien de temperatuur dus rond de 40 graden zit, lijkt mij dit onwaarschijnlijk.

Ik heb hem namelijk boven op de cooler van mij grote computer gezet ( 20cm), op volle stand.

ook toen viel hij uit.

iemand nog een goede ingeving?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan