Laptop resetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkrose

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Is het mogelijk een laptop te resetten?
Want ik heb tegenwoordig heel vaak en veel virussen en nu weet ik niet zeker of ze nu echt weg zijn , dus dacht ik als ik nou m'n laptop reset (als dat mogelijk is) zijn ze misschien weg:D
En als dat kan dat resetten , hoe doe je dat dan??:p

resetten = formatteren ....
mss een goede antivirus installeren en laten scannen ?

Je zou je latop idd kunnen resetten. Gewoon de meegeleverde cd/dvd erin en dan opstarten. Nadeel hiervan is dat je alles wat je nu op je laptop hebt staan kwijt raakt. Voordeel is dat je zeker weet dat je een schoon systeem hebt.

Hoe weet je trouwens dat je virussen hebt? En wat voor anti-virus programma heb je nu draaien?

Je zou je latop idd kunnen resetten. Gewoon de meegeleverde cd/dvd erin en dan opstarten. Nadeel hiervan is dat je alles wat je nu op je laptop hebt staan kwijt raakt. Voordeel is dat je zeker weet dat je een schoon systeem hebt.

Hoe weet je trouwens dat je virussen hebt? En wat voor anti-virus programma heb je nu draaien?
Ik heb Norton en die gaf een keer aan datik 't virus "een trojaans paard" zoiets had en ook een "worm" en nu weet ik niet zeker of ze wel weg zijn.
Dankje voor de info:D

Gaf Norton aan dat je ze had of dat je ze dreigde te krijgen? En wat heeft Norton er mee gedaan?
Als je nu een volle scan uit laat voeren en Norton geeft niks aan, dan zou je er van uit mogen gaan dat er niks meer aan de hand is. Je zou eventueel met één van de vele (gratis) online scanners kunnen scannen. Als ook die aangeeft dat er niks is dan zou ik niet de heleboel opnieuw gaan installeren.

Gaf Norton aan dat je ze had of dat je ze dreigde te krijgen? En wat heeft Norton er mee gedaan?
Als je nu een volle scan uit laat voeren en Norton geeft niks aan, dan zou je er van uit mogen gaan dat er niks meer aan de hand is. Je zou eventueel met één van de vele (gratis) online scanners kunnen scannen. Als ook die aangeeft dat er niks is dan zou ik niet de heleboel opnieuw gaan installeren.
oke ga ik doen:)

Doe aub naast Norton de volgende 2 scans, dan kan je er echt ( bijna helemaal ) zeker van zijn:

- Housecall ( gratis, werkt met Firefox en Internet Explorer )
- Ewido Online Scan ( gratis, werkt alleen met Internet Explorer

Of doe een complete scan met de Micro Scanner van Ewido, hier handleiding.

Verder is het ook erg handig om even je map met systeemherstelpunten te legen, voor het geval oude malware ( virussen + spyware ed ) daar nog verstopt zit.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan