Laptop Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinoud

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe laptop gaan halen, Met een resolutie van 1366 x 768
Alleen mijn vraag is kan ik die op mijn full HD tv aansluiten en dan 1920 x 1080 krijge ?

Bedankt

Als jouw laptop niet hoger kan dan een resolutie 1366 x 768, dan zul je een hogere resolutie nooit halen.

ik ben zeker van wel

ik denk zelf dat je met een update van je software
ervoor kan zorgen dat je scherm van je laptop een andere resoltie heeft dan je tv

@ groentje, waar baseer jij dat op? De vraag is of de resolutie al te kiezen valt en de video adapter die resolutie wel aankan. Ik ben benieuwd naar je antwoord.

maar de resolutie die van de laptop is die van het scherm en iedere laptop of pc kan een hogere resolutie aan

Nee, de resolutie wordt in eerste instantie bepaald door de videoadapter. Daarna is de resolutie die het scherm aankan pas belangrijk.

Dus als ik de tv als eerste en enige scherm kies,
Zou het wel moeten lukken of niet ?

Ps, ik wil hem niet gebruiken voor 2e scherm gewoon
Om films te kijken al gaat mijn laptol scherm uit
Maarpakt hij 1080 ?

Alles is afhankelijk van wat jouw TV aankan. Ga er maar vanuit dat een TV een mindere resolutie aankan dan jouw laptopje of computerscherm. De vraag is of het allemaal zo erg is. Ik doe niks anders, al heb ik een mini pc naast mijn TV staan. Ik kijk altijd films rechstreeks vanaf mijn pc op de TV. Af en toe internet ik ook wat, maar als je dat doet in een hele hoge resolutie wordt je daar niet vrolijk van. De letters zijn gewoonweg te klein, omdat ik er ver vanaf zit.

Gewoon lekker aansluiten en kijken maar.

Mijn tv is gewoon full hd 1920 x 1080
En de laptop 1366 x 768
Dus kan ik mijn tv als enige scherm gebruiken en dan 1080
Gebruiken

Bedankt,

Je kunt je laptop op je TV aansluiten, maar zolang hij geen 1920 x 1080 aankan, zul jij dat niet op je TV zien. Is de resolutie max 1355 x 768 dan krijg je 1366 x 768 op je TV, wat overigens niet betekent dat het niet beeldvullend wordt.

Dus dan zal k de resolutie moeten verlagen naar 720
Om hd ready te weergeven,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan