Laptop samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joycebijsterveld

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2015
Hoi,

Mijn XP laptopje is aan vervanging toe. Ik gebruik hem vooral onder weg en op reis, geen games, movies of fotobewerking. Een krachtige wifi vind ik belangrijk net als een LAN verbinding. Ik denk over de volgende samenstelling voor ongeveer 550 euro ( excl windows):

13CL21: 13.3 inch Intel Pentium 3558U 1.7GHz, 13.3'' Full HD Non Glare (=mat) scherm / Intel HD Graphics / Ultralook - Ultralight (Processor)
8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected RAM (Geheugen)
128GB Sandisk G25 Solid State Disk, 2.5 inch SSD (Harde schijf)
Intel® Dual Band Wireless-AC 7265 M.2 (2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.0 (Wireless + Bluetooth Combo)

2 x USB 2.0 + 1 x USB 3.0 + 1 x HDMI™ 1.4a (met HDCP) + 1 x VGA + 1 x Hoofdtelefoon uitgang + 1 x Microfoon ingang + 1 x RJ-45 LAN 100/1000MB + 6 -in- 1 Card Reader

Smart Lithium-Ion Batterij (31WH)

Kan iemand iets opmerken over deze configuratie?

Is een tweede 4GB DDR3L of een tweede SSD module (mSATA) aanbevolen? Graag jullie advies!

Groetjes joyce

Een tweede of grotere SSD is enkel nodig wanneer je behoefte hebt aan meer opslag. Verder is het voor jouw doeleinde meer dan genoeg, dan zou je eventueel al voldoende hebben aan 4GB werkgeheugen, maar 8GB kan natuurlijk ook.

Is de processor future proof of geef ik beter nog iets meer uit; voor een i3 betaal ik nog een 100 euro meer.

Processor is snel zat voor de taken die jij in gedachte hebt en zal dat ook wel blijven.

Je hebt kennelijk duidelijk en bewust voor deze machine gekozen en daarom begrijp ik één keuze niet echt :
waarom niet de "Grotevoet doder" gekozen voor je verbinding?

eh eigenlijk is het antwoord daarop simpel,.. omdat ik er geen verschil in zag, alleen 15 euro duurder...
maar uit je vraag begrijp ik dat er een verschil is?

Ik heb het type Grotevoet dat nu in de machine als keuze-optie wordt aangeboden, niet uitgebreid 'onderzocht' / vergeleken met de andere 3 opties. Ik weet wel dat toen ik mijn machientje kocht (zie mijn systeem), de Grotevoet Doder als de wat stabielere / betere uit de tests kwam. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle opvolgers daarom ook beter zijn dan de gemiddelde concurrentie.
Gelet op het prijsverschil ga ik er vanuit dat er toch ergens wel verschillen in zullen zitten. Wat houdt je tegen om een klein beetje research te doen naar (tussen) de optionele kaartjes?
Daarnaast, een telefoontje naar BTO met de vraag welk type kaart hun eigen 'merk' betreft (voor zover ze daarop willen antwoorden) zou ook nog wel eens een leuk resultaat op kunnen leveren?

Overigens : van harte welkom bij de Helpmij!

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een overweging waard,..en die 15 euro kan er nog wel bij, al zit ik niet op de site van bto te kijken maar op laptop plus

Ok, het maakt ook niet echt veel uit of je een Clevo bij BTO of bij de laptopplus koopt. Enige aandachtspuntje is wellicht dat alle Clevo's oorspronkelijk bij BTO (N4all BV) vandaan komen, zij zijn namelijk de exclusieve importeur van Clevo in Nederland. Heb je gekeken of er nog prijsverschil zit tussen BTO en Laptop plus?

Daarnaast word ik er iedere keer wel weer 'blij' van als mensen kiezen voor een Clevo ipv een dozenschuiver zoals bijv. de Acers zijn.
Waarom ik daar blij van word? Ik werk NIET bij / voor BTO of N4all, maar heb ongelofelijk veel plezier van mijn (redelijk zelf samengestelde) BTO.

Laatst bewerkt:
Ok, dan is de winstmarge van BTO dus fors, want de laptop plus heeft het ding weer via BTO ingekocht. Kennelijk nemen ze genoegen met een lagere winstmarge.

Da's persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur ging uit naar 7 pro.
Maar maakt het wat uit? Over een dag of 60 gaan de 7 en 8 gebruikers toch massaal over naar 10 (denk ik)

Dat klopt, ik heb gelezen dat gebruikers het eerste jaar kosteloos kunnen overstappen naar windows 10.
Nog een laatste vraag, zal mijn harde schijf voldoende zijn voor de meest gangbare programmas ?

Jazeker, al zou 256 Gig nét even wat fijner zijn.
Als je namelijk naast Windows de mappen Programfiles, Programfiles(X86) en "Mijn documenten", allemaal op deze schijf gaat plaatsen, dan is 'ie vol voordat je 1x met je ogen heb geknipperd.
Nu is het verplaatsen van bijv. een map als "Mijn documenten" een heel simpele en gangbare actie, maar toch, 128 Gig is ietwat mager.

Laatst bewerkt:
Beter dus deze 250GB Crucial BX100 Solid State Disk, 2.5 inch SSD (20 euro duurder dan 128 gb) of moet het een ssd module mSATA zijn? zou het veel uitmaken of ik de celeron 2957U van 1.4Ghz neem ...is ruim honderd euro voordeliger....

Wat de opslagruimte betreft doe je er denk ik wel goed aan. Wat de processor betreft ben ik wat pessimistischer. Een Celeron (met een uiterst bescheiden cache) en met een kloksnelheid van 1.4 GHz, is imho nu niet direct van 2015 (eerder van 2011 of zo..................)
Als je gaat Multitasken : Googlen, beetje schijfonderhoud plegen : schijfopruiming en Malware / virusscan draaien en misschien wel tegelijkertijd wat downloaden, dan word je van een Celeron NIET écht vrolijk. Anders gezegd: ik vermoed dat je je dood gaat ergeren aan de traagheid.

Laatst bewerkt:
de bestelling is geplaatst bij laptop plus! Bedankt voor alle tips en adviezen

Laatst bewerkt:
Daarmee is het prijsverschil met BTO bijna tenietgedaan, want bij BTO kun je bestellen en daarna gewoon per bank overmaken. Dat zal bij laptopplus toch ook (moeten) kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan