Laptop schakelt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gureltayyar

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2005
Hallo,

ik heb een laptop van asus.
maar als ik 10 minuutjes bezig ben, start het opnieuw of sluit het af.
met fanspeed geeft het 127 graden aan, terwijl dit helemaal niet realistisch is.
het klopt helemaal niet. De processor wordt wel warm maar de koeler doet ook zijn best om het te koelen.

waar kan het aan liggen? misschien zijn de sensoren kapot ofzow.

groetjes,

tayyar

als het aan de sensoren ligt dan is het gewoon een beveiliging dat hij zich uitschakelt om te voorkomen dat de processor beschadigt raakt.

ik denk dus dat je het probleem al hebt maar ik zou niet weten of dat soort sensoren vervangen kunnen worden.:confused:

maybe

misschien is er een Tooltje ofzo waarmee ik het kan uitschakelen.

ik ben zelf ICTER maar ik kom er echt niet uit en de systeembeheerders ook niet.
kan iemand me helpen....

ik ben geen ict'er maar ik weet wel dat het niet handig is om aan zo'n sensor te prutsen.
je kan die beveiliging er niet helemaal uithalen omdat je processor dan smelt. dan weet de ventilator niet meer dat hij moet gaan koelen dus zo'n ding zit er ook niet voor niets;)

dan laat ik de koeler toch de hele tijd laten draaien!? is togh logisch. wordt ie lekker de hele tijd gekoeld.

ja, maar je fan slijt nogal snel, je pc verbruikt meer stroom, je wordt gek van de herrie:rolleyes:.

er zijn dus wel redenen om die fan niet de hele tijd te laten draaien.:D:rolleyes:

ik snap jouw wel, maar ik moet een oplossing vinden en ik ben hier niet om advies te vragen.

ik noem ook maar een paar problemen waar je tegenaan kan lopen. ik zou zelf niet weten of je een instelling kan veranderen waardoor je tenminste weer kan werken.

ik hoop dat iemand anders nog een idee heeft.

Hoi !

Ik zou es beginnen met de koelsleuven etc. goed stofvrij te maken.

En kijk es in het Bios voor de temperaturen; meestal staat ingesteld dat bij 70 graden of meer de PC afsluit.

Als je dit veranderd is het risico op processor-schade groter.

Je moet het dus zoeken in de koeling; waarschijnlijk is een goede interne schoonmaakbeurt voldoende.

Enne.....met zoveel ICT-ers in de buurt mag dat toch geen probleem zijn ?

Ik doe het hier regelmatig ad € 50,= !

Greetz,

Harry.

ja, uhmm dankje voor je tip. het ligt aan de hardware, dat weet ik gewoon zeker.
alleen met fanspeed,, detecteert het de sensoren wel maar kan ik het niet aansturen. volgens mij kan het zijn dat de sensoren fanspeed niet ondersteunen.

groetjes

tayyar

Hoi !

Tja, fanspeed geeft vaak onbetrouwbare metingen.

Download Everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html, installeer het prog. en kijk onder Computer -sensors wat daar aangegeven wordt.

Enne....m'n vorige post bevat vrijwel zeker de oorzaak; ik heb het al diverse keren meegemaakt.

Greetz,

Harry.

hij komt niet in windows

ik wil everst wel installeren, maar ik kom niet in Windows.

hij komt in het menu waarmee ik bijv. Safe mode kan kiezen.
Als ik dan op windows XP selecteer, dan probeert ie windows te openen en herstart de laptop zich.

Hoi !

In je vorige post heb je het over een hardware-probleem !!

Is het nu opeens een Windows-fout ?

Maar goed: Opstarten vanaf de XP-CD, kiezen voor R (reparatie-console): http://support.microsoft.com/kb/314058.

Achter de prompt: chkdsk /r gevolgd door enter.

Daarna: fixboot enter

Fixmbr enter.

Als het goed is start Windows nu weer normaal op !

Maar: heb je geen ervaring met laptop-hardware-reparatie;s, breng het ding dan naar een erkende reparateur.

Greetz,

Harry.

hallo harrie,

het is inderdaad wel eigenlijk een hardware probleem.
maar als ik in windows kom dan schakelt het steeds uit.
ik heb even de stroom eraf gehaald voor 2 a 3 dagen, misschien dat er dan iets gereset wordt.

dat was eerst ook met de HD, hij was kapot,, na een paar dagen de stroom eraf gegooid te hebben deed die het weer.

maar ik hoop zsm dat ik deze laptop kan maken. Is het trouwens wel mogelijk om de laptop sensoren te vervangen of de CPU zelf?

greetz.;)

Hoi !

Uiteraard is alles wat je noemt mogelijk; maar of je het zelf kunt.......

Ik kan je skills vanaf afstand niet beoordelen, maar een laptop is verre van eenvoudig.....

Dus: vraag iemand met ervaring om je te helpen of breng 'm naar de Asus-dealer.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan