Laptop scherm blijft donker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Berichten
296
Ik heb sinds een paar dagen een laptop van Medion gekocht.

MEDION® ERAZER® X7821 laptop
Intel® Core™ i7-3630QM processor, Windows 8, 17,3" Full HD LED, 8 GB RAM, 1000 GB HDD, NVIDIA® GeForce GTX680M, Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter, 128 GB SSD

Werkt super snel en fijn.
Netjes alle updates (Inclu W8.1) gedaan. Maar alleen heb ik eigenlijk vanaf het begin al dat als het scherm op donker gaat bij b.v. scherm uitschakeling door energiebesparing en tijdens het opstarten dat ik het scherm nooit meer aan krijg. Ik moet de laptop dan opnieuw opstarten.
Als ik hem via HDMI op de TV aansluit of ik hang er een oud LCD VGA scherm aan doen die het wel. Windows start dus ook gewoon op; alleen krijg ik geen signaal op mijn laptop scherm. Ik zie wel dat het scherm lichter wordt en ik kan het ook op mijn toetsenbord lichter en donkerder zetten; wel iets van spanning dus alleen geen beeld.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Moet ik aan software/hardware denken???
Bedankt alvast voor het meedenken.
 
Lijkt me typisch een garantiegeval, veel wat je probeert (hardware matig zeker) kan de garantie schaden.
Teruggaan/sturen.
 
In eerste instantie heb je wel gelijk natuurlijk, maar als het duidelijk een software probleem zou zijn kan ik zelf misschien wat doen. Laptop terug sturen zie ik eigenlijk helemaal niet zitten.
 
Wat ik ook nog even wil melden.
Als de laptop begint op te starten zie ik wel altijd Medion en het draaiende rondje/puntjes van Windows in beeld. Het beeldscherm lijkt dus wel te werken. Ook valt het beeld nooit uit onder gebruik van laptop.
Het lijkt dus een probleem met opstarten van grafische kaart. Maar dan weer alleen naar het laptopscherm, want via vga en hdmi doet hij het wel altijd.
Nog iemand ideeën?
 
Weet dat je dit niet wilt horen maar beste ga je terug naar de winkel.
Klinkt nl als een hardware probleem.

Tardis
 
Dat is niet wat ik wil horen haha.
Ik ga in ieder geval even terug naar fabrieksinstellingen; daar zal het toch wel op uitdraaien en dan even kijken hoe hij reageert.
Er is ook nog een ander probleem wat erg vervelend is. Print Spooler staat na elke keer opstarten weer uit (Ook al staat hij op automatisch ingesteld) en dat is ook erg vervelend. Er is dus wel meer aan de hand.
Ik laat het nog wel horen en als iemand nog een goeie ingeving heeft????? Altijd welkom :)
 
Je zit echt te z*ren.... het is jouw probleem niet, het is het probleem van de winkel. Ze hebben jou een niet werkend product geleverd.
Hoe meer tijd je verliest des te meer kans is er dat ze zeggen... "waarom ben je niet eerder gekomen"...
Dit is bijna een DOA-scherm, Dead On Arrival....
Dus terug....
 
Heb hem teruggezet naar fabrieksinstellingen en het is nog niet goed.
Dus.................terug!!!!!!!!!!! Haha.
Jullie horen de afloop nog. Weet niet wanneer, want als je op internet de problemen met Medion leest.....hou ik mijn hart vast.
 
Als ze het goed doen... dan heb je veel voor een redelijke prijs. Het zijn zeker niet de slechtste laptops.... er zijn slechtere maar ook betere.
Ik heb 3 Dell's in huis, vrijwel probleemloos en de Asus die ik er voor had is inmiddels 11j en doet het nodig redelijk, alleen niet snel....
Sterkte ermee!
 
Ik heb de laptop teruggestuurd. Ik moet zeggen dat het niet allemaal vanzelf ging bij Medion, maar na een hoop gemopper en onvrede uiten van mijn kant heb ik wonder boven wonder vandaag toch mijn nieuwe laptop binnen gekregen. Ik heb hem nog niet opgestart (Durf bijna niet hihi), maar ik ga er toch maar vanuit dat hij het gaat doen.
Als dat niet zo is laat ik dat natuurlijk even weten.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken en advies.
:thumb:
 
Uiteindelijk netjes opgelost heet dat.... de aanhouder wint als hij in zijn recht staat...:cool:
Veel plezier ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan